Historie Nymburského gymnázia v kontextu vývoje středního školství
History of The Grammar School in Nymburk in the context of the secondary education development.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94452Identifikátory
SIS: 176188
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mojžíšová, Jarmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
18. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
střední škola, historie, dějiny školy, absolvent, orální historieKlíčová slova (anglicky)
secondary school, history, history of the school, graduates, oral historyCílem mé diplomové práce je zachytit dějiny středního školství a zároveň tento historický vývoj propojit s konkrétní střední školou - Gymnáziem Bohumila Hrabala v Nymburce. Úvodní část popisuje počátky formování gymnázií na našem území. Zaměřuje se na školské reformy v období osvícenství. Druhá část zachycuje události 20. století. Obsahuje také vznik střední školy v Nymburce, období první a druhé světové války, Pražské jaro, období normalizace a události po roce 1989. Závěrečná část se soustředí na současný život ve škole, oslavy vzniku školy, slavné absolventy a změnu názvu gymnázia. Součástí mé práce jsou výpovědi svědků - absolventů i pedagogů.
The aim of my diploma thesis is to capture the history of secondary education and, at the same time, to link this historical development to a particular secondary school - Bohumil Hrabal Gymnasium in Nymburk. The introductory part describes the beginnings of the formation of grammar schools in our state territory. It focuses on education reforms during the Enlightenment. The second part describes the events of the 20th century. It also includes the establishment of a secondary school in Nymburk, periods of the First and Second World Wars, Prague Spring 1968, normalization period and events after 1989. The final part focuses on contemporary life in school, celebrating the establishment of the school, an overview of famous graduates and circumstances of changing the name of the school. The work also contains the testimony of witnesses - graduates and teachers.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Využití historie první světové války v médiu počítačových her
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠindelář, Jakub (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 18. 6. 2018Práce je komparativní případovou studií, která aplikuje typologii využití historie S. A. Metzgera a R. J. Paxtona na počítačových hrách Battlefield 1 a Valiant Hearts s tematikou první světové války. Cílem práce je hry ... -
Duchové dějiny v kontextu české a evropské historiografie 19. a 20. století
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČtvrtník, Mikuláš (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 9. 12. 2015Základní tematický rámec a východisko dizertační práce představuje historiografický směr duchových dějin, jak se rozvíjel zejména v německém prostředí pod pojmem Geistesgeschichte, v české historiografii pak jako duchové ... -
The late socialist Czechoslovak ethnography and folklore studies and its influence on the Czech tradition of sociocultural anthropology after 1989
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBalaš, Nikola (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2020)Datum obhajoby: 2. 12. 2020Předkládaná práce se snaží prozkoumat československou etnografii a folkloristiku v období pozdního socialismu a poskytnout tím základ pro pochopení postsocialistické transformace etnografie v antropologii a etnologii. ...