Historie Nymburského gymnázia v kontextu vývoje středního školství
History of The Grammar School in Nymburk in the context of the secondary education development.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94452Identifiers
Study Information System: 176188
Collections
- Kvalifikační práce [18052]
Author
Advisor
Referee
Mojžíšová, Jarmila
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 1. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
střední škola, historie, dějiny školy, absolvent, orální historieKeywords (English)
secondary school, history, history of the school, graduates, oral historyCílem mé diplomové práce je zachytit dějiny středního školství a zároveň tento historický vývoj propojit s konkrétní střední školou - Gymnáziem Bohumila Hrabala v Nymburce. Úvodní část popisuje počátky formování gymnázií na našem území. Zaměřuje se na školské reformy v období osvícenství. Druhá část zachycuje události 20. století. Obsahuje také vznik střední školy v Nymburce, období první a druhé světové války, Pražské jaro, období normalizace a události po roce 1989. Závěrečná část se soustředí na současný život ve škole, oslavy vzniku školy, slavné absolventy a změnu názvu gymnázia. Součástí mé práce jsou výpovědi svědků - absolventů i pedagogů.
The aim of my diploma thesis is to capture the history of secondary education and, at the same time, to link this historical development to a particular secondary school - Bohumil Hrabal Gymnasium in Nymburk. The introductory part describes the beginnings of the formation of grammar schools in our state territory. It focuses on education reforms during the Enlightenment. The second part describes the events of the 20th century. It also includes the establishment of a secondary school in Nymburk, periods of the First and Second World Wars, Prague Spring 1968, normalization period and events after 1989. The final part focuses on contemporary life in school, celebrating the establishment of the school, an overview of famous graduates and circumstances of changing the name of the school. The work also contains the testimony of witnesses - graduates and teachers.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Využití historie první světové války v médiu počítačových her
Defence status: DEFENDEDŠindelář, Jakub (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 18. 6. 2018Práce je komparativní případovou studií, která aplikuje typologii využití historie S. A. Metzgera a R. J. Paxtona na počítačových hrách Battlefield 1 a Valiant Hearts s tematikou první světové války. Cílem práce je hry ... -
Duchové dějiny v kontextu české a evropské historiografie 19. a 20. století
Defence status: DEFENDEDČtvrtník, Mikuláš (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Date of defense: 9. 12. 2015Základní tematický rámec a východisko dizertační práce představuje historiografický směr duchových dějin, jak se rozvíjel zejména v německém prostředí pod pojmem Geistesgeschichte, v české historiografii pak jako duchové ... -
The late socialist Czechoslovak ethnography and folklore studies and its influence on the Czech tradition of sociocultural anthropology after 1989
Defence status: DEFENDEDBalaš, Nikola (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2020)Date of defense: 2. 12. 2020Předkládaná práce se snaží prozkoumat československou etnografii a folkloristiku v období pozdního socialismu a poskytnout tím základ pro pochopení postsocialistické transformace etnografie v antropologii a etnologii. ...