dc.contributor.advisor | Hejhalová, Věra | |
dc.creator | Melicharová, Vanda | |
dc.date.accessioned | 2017-11-15T10:58:59Z | |
dc.date.available | 2017-11-15T10:58:59Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/93287 | |
dc.description.abstract | Keywords action research, drama-based pedagogy, holistic pedagogy, activity based teaching, learning disabilities Abstract The thesis deals with the process of pedagogical qualitative action research and its results. The action research has a form of a case study, it examines influence of drama-based pedagogy on speech skills of children with learning disabilities at German lessons at hotel high school. Its objective is to improve the teacher's quality of teaching. As a part of the action research, the opinion survey data on drama-based pedagogy and experience with it was collected from other teachers of German language. | en_US |
dc.description.abstract | Klíčová slova akční výzkum, dramapedagogika, celostní pedagogika, činnostně orientovaná výuka, žáci se speciálními poruchami učení Abstrakt Tato diplomová práce přináší informace o průběhu a výsledcích projektu kvalitativního akčního výzkumu, který je zde předkládán ve formě případové studie a zkoumá působení dramatické výchovy na mluvní kompetence žáků s poruchami učení ve výuce němčiny jako cizího jazyka na české střední odborné hotelové škole. Vychází přitom z cíle zlepšit kvalitu výuky učitele. Součástí akčního výzkumu bylo také menší výzkumné šetření, týkající se názorů ostatních učitelů německého jazyka na dramatickou výchovu a jejich zkušeností s ní. | cs_CZ |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | terapie ve výuce|speciální poruchy učení|výuka němčiny jako cizí jazyka|pedagogicko-terapeutické modely|alternativní metody | cs_CZ |
dc.subject | therapy in teachingspecific learning disabilities|teaching German as a foreign language|educational-therapeutic approach|alternative methods | en_US |
dc.title | Beitrag der Dramapädagogik zum DaF-Unterricht bei lernschwachen Schülern. Ein Aktionsforschungsprojekt. | de_DE |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-04 | |
dc.description.department | Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Germanic Studies | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 162098 | |
dc.title.translated | Drama-based Pedagogy Asset to German Education of Children with Learning Disabilities. Pedagogical Action Research Project. | en_US |
dc.title.translated | Přínos dramapedagogiky pro výuku němčiny u žáků se speciálními poruchami učení. Projekt akčního výzkumu. | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Šemelík, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | German Language and Literature | en_US |
thesis.degree.discipline | Německý jazyk a literatura | cs_CZ |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav germánských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Germanic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Německý jazyk a literatura | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | German Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Klíčová slova akční výzkum, dramapedagogika, celostní pedagogika, činnostně orientovaná výuka, žáci se speciálními poruchami učení Abstrakt Tato diplomová práce přináší informace o průběhu a výsledcích projektu kvalitativního akčního výzkumu, který je zde předkládán ve formě případové studie a zkoumá působení dramatické výchovy na mluvní kompetence žáků s poruchami učení ve výuce němčiny jako cizího jazyka na české střední odborné hotelové škole. Vychází přitom z cíle zlepšit kvalitu výuky učitele. Součástí akčního výzkumu bylo také menší výzkumné šetření, týkající se názorů ostatních učitelů německého jazyka na dramatickou výchovu a jejich zkušeností s ní. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Keywords action research, drama-based pedagogy, holistic pedagogy, activity based teaching, learning disabilities Abstract The thesis deals with the process of pedagogical qualitative action research and its results. The action research has a form of a case study, it examines influence of drama-based pedagogy on speech skills of children with learning disabilities at German lessons at hotel high school. Its objective is to improve the teacher's quality of teaching. As a part of the action research, the opinion survey data on drama-based pedagogy and experience with it was collected from other teachers of German language. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studií | cs_CZ |