dc.contributor.advisor | Šulová, Lenka | |
dc.creator | Švandová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-03-25T21:57:39Z | |
dc.date.available | 2021-03-25T21:57:39Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/93223 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je zhodnocení specifik psychického vývoje dětí v předškolním a mladším školním věku s velmi nízkou až extrémně nízkou porodní hmotností. Teoretická část práce je zaměřena na prenatální a perinatální faktory, nejčastější zdravotní problémy a specifika psychického vývoje. Nízká porodní hmotnost, zvláště v kategorii velmi nízkých a extrémně nízkých porodních hmotností, představuje výrazný rizikový faktor v oblasti somatického i psychického vývoje těchto dětí. Stále více se u dětí s nízkou porodní hmotností ukazuje dopad nezralosti v oblastech neurokognitivního a psychosociálního zrání. Cílem empirické části je zhodnocení kognitivního a socioemočního vývoje dětí s velmi nízkou až extrémně nízkou porodní hmotností ve dvou věkových skupinách (předškolní a mladší školní věk). Primární cílová skupina je tvořena dětmi s perinatální zátěží, které jsou sledovány a terapeuticky vedeny v Centru komplexní péče pro děti s perinatální zátěží na Klinice dětského a dorostového lékařství Všeobecné fakultní nemocnice a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Diplomová práce je řešena v rámci projektu NF-CZ11-OV-1-009-2015 "Nové metody v následné péči o děti s perinatální zátěží v Centru komplexní péče pro děti s perinatální zátěží na Klinice dětského a dorostového lékařství Všeobecné fakultní... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of the diploma thesis is to evaluate the specifics of mental development of children of preschool and school age with very low to extremely low birth weight. The theoretical part is focused on prenatal and perinatal factors, the most common health problems and specifics of psychological development. Low birth weight, especially in the category of very low and extremely low birth weights poses a significant risk factor in somatic and mental development of these children. There is an increasing tendency in children with low birth weight to show the impact of immaturity in the areas of neurocognitive and psychosocial maturation. The aim of the empirical part is to evaluate the cognitive and socio-emotional development of children with very low to extreme low birth weight in two age groups (preschool and school age). The primary target group are children with perinatal stress, which are monitored and maintained therapeutically in the Center of complex care for children with perinatal stress at the Clinic of Pediatrics and Adolescent Medicine, General University Hospital and 1st Faculty of Medicine at Charles University. This thesis is dealt with within the project NF-CZ11-OV-1-009-2015 "New methods in the aftercare of children with perinatal stress in the Center of complex care for children... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Mental development | en_US |
dc.subject | low birth weight | en_US |
dc.subject | preschool age | en_US |
dc.subject | younger school age | en_US |
dc.subject | Psychický vývoj | cs_CZ |
dc.subject | nízká porodní hmotnost | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.title | Psychický vývoj dětí s nízkou porodní hmotností | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-04 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 177730 | |
dc.title.translated | Mental development of children with low birth weight | en_US |
dc.contributor.referee | Šturma, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 002160899 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem diplomové práce je zhodnocení specifik psychického vývoje dětí v předškolním a mladším školním věku s velmi nízkou až extrémně nízkou porodní hmotností. Teoretická část práce je zaměřena na prenatální a perinatální faktory, nejčastější zdravotní problémy a specifika psychického vývoje. Nízká porodní hmotnost, zvláště v kategorii velmi nízkých a extrémně nízkých porodních hmotností, představuje výrazný rizikový faktor v oblasti somatického i psychického vývoje těchto dětí. Stále více se u dětí s nízkou porodní hmotností ukazuje dopad nezralosti v oblastech neurokognitivního a psychosociálního zrání. Cílem empirické části je zhodnocení kognitivního a socioemočního vývoje dětí s velmi nízkou až extrémně nízkou porodní hmotností ve dvou věkových skupinách (předškolní a mladší školní věk). Primární cílová skupina je tvořena dětmi s perinatální zátěží, které jsou sledovány a terapeuticky vedeny v Centru komplexní péče pro děti s perinatální zátěží na Klinice dětského a dorostového lékařství Všeobecné fakultní nemocnice a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Diplomová práce je řešena v rámci projektu NF-CZ11-OV-1-009-2015 "Nové metody v následné péči o děti s perinatální zátěží v Centru komplexní péče pro děti s perinatální zátěží na Klinice dětského a dorostového lékařství Všeobecné fakultní... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the diploma thesis is to evaluate the specifics of mental development of children of preschool and school age with very low to extremely low birth weight. The theoretical part is focused on prenatal and perinatal factors, the most common health problems and specifics of psychological development. Low birth weight, especially in the category of very low and extremely low birth weights poses a significant risk factor in somatic and mental development of these children. There is an increasing tendency in children with low birth weight to show the impact of immaturity in the areas of neurocognitive and psychosocial maturation. The aim of the empirical part is to evaluate the cognitive and socio-emotional development of children with very low to extreme low birth weight in two age groups (preschool and school age). The primary target group are children with perinatal stress, which are monitored and maintained therapeutically in the Center of complex care for children with perinatal stress at the Clinic of Pediatrics and Adolescent Medicine, General University Hospital and 1st Faculty of Medicine at Charles University. This thesis is dealt with within the project NF-CZ11-OV-1-009-2015 "New methods in the aftercare of children with perinatal stress in the Center of complex care for children... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Ptáček, Radek | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990021608990106986 | |