Zobrazit minimální záznam

Angličtina jako lingua franca v Evropě a v Asii: Výuková politika v praxi.
dc.contributor.advisorSherman, Tamah
dc.creatorMorejon, Stefanie
dc.date.accessioned2017-11-10T11:06:21Z
dc.date.available2017-11-10T11:06:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93119
dc.description.abstractThe present thesis considers the topic of English as a Lingua Franca as it is perceived and experienced by three groups: the ELF research community, ELT professionals, and ELF users themselves. This thesis first presents an overview of the theoretical foundations of ELF research, identifying key topics with which the ELF research community has grappled in recent decades. In order to determine how much closer the ELT community has gotten to aligning teaching policy, practices, and goals to students' specific needs and expectations, sociolinguistic research in the form of seven semi-structured interviews was conducted with L2 English speakers who use ELF to live, work, and study in their daily lives, and the ELT professionals tasked with developing their English skills in the classroom. The content of these interviews is then analyzed with regard to the specific needs and expectations of ELF users and the concerns of ELT professionals, followed by a discussion of the key issues uncovered in these interviews in light of the theoretical background of ELF research. The author provides suggestions for further research aimed at improving the ELT community's role in developing ELF proficiency in the expanding circle. Keywords: English as a Lingua Franca, English Language Teaching, Expanding Circle, ELF...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá otázkou, jak angličtinu jako lingua franca (ELF) vnímají tři skupiny: výzkumníci zabývající se ELF, vyučující angličtiny (ELT) a samotní uživatelé ELF. V práci jsou nejprve představena teoretická východiska výzkumu ELF a identifikována hlavní témata, kterým se toto odvětví bádání věnuje v posledních dekádách. Aby bylo možné určit, zda se odborníkům zabývajícím se ELT daří propojit plánování, praxi a cíle výuky se specifickými potřebami a očekáváními studentů, bylo provedeno sociolingvistické šetření sedmi částečně strukturovanými rozhovory se mluvčími angličtiny jako L2, kteří používají ELF v každodenním životě, v práci a při studiu, a rozhovory s profesionály, kteří mají příslušné dovednosti rozvíjet ve výuce. Obsah těchto rozhovorů je následně analyzován s ohledem na specifické potřeby a očekávání uživatelů ELF a zájmů a cílů učitelů jazyka. Následuje vyhodnocení hlavních témat, která vyvstala během těchto rozhovorů, a jejich porovnání s teoretickým výzkumem v oblasti ELF. Autorka navrhuje další směr výzkumu s cílem zlepšit roli učitelů a ostatních profesionálů v oblasti ELT při rozvíjení dovedností potřebných pro komunikaci v tzv. rozšiřujícím se kruhu. Klíčová slova: angličtina jako lingua franca, výuka angličtiny, rozšiřující se kruh, uživatelé ELF, odborníci na ELTcs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectangličtina jako lingua franca|výuka angličtiny|rozšiřující se kruh|uživatelé ELF|odborníci na ELTcs_CZ
dc.subjectEnglish as a Lingua Franca|English Language Teaching|Expanding Circle|ELF users|ELT professionalsen_US
dc.titleEnglish as a Lingua Franca in Europe and Asia: teaching policy on the grounden_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId191325
dc.title.translatedAngličtina jako lingua franca v Evropě a v Asii: Výuková politika v praxi.cs_CZ
dc.contributor.refereeGráf, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá otázkou, jak angličtinu jako lingua franca (ELF) vnímají tři skupiny: výzkumníci zabývající se ELF, vyučující angličtiny (ELT) a samotní uživatelé ELF. V práci jsou nejprve představena teoretická východiska výzkumu ELF a identifikována hlavní témata, kterým se toto odvětví bádání věnuje v posledních dekádách. Aby bylo možné určit, zda se odborníkům zabývajícím se ELT daří propojit plánování, praxi a cíle výuky se specifickými potřebami a očekáváními studentů, bylo provedeno sociolingvistické šetření sedmi částečně strukturovanými rozhovory se mluvčími angličtiny jako L2, kteří používají ELF v každodenním životě, v práci a při studiu, a rozhovory s profesionály, kteří mají příslušné dovednosti rozvíjet ve výuce. Obsah těchto rozhovorů je následně analyzován s ohledem na specifické potřeby a očekávání uživatelů ELF a zájmů a cílů učitelů jazyka. Následuje vyhodnocení hlavních témat, která vyvstala během těchto rozhovorů, a jejich porovnání s teoretickým výzkumem v oblasti ELF. Autorka navrhuje další směr výzkumu s cílem zlepšit roli učitelů a ostatních profesionálů v oblasti ELT při rozvíjení dovedností potřebných pro komunikaci v tzv. rozšiřujícím se kruhu. Klíčová slova: angličtina jako lingua franca, výuka angličtiny, rozšiřující se kruh, uživatelé ELF, odborníci na ELTcs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis considers the topic of English as a Lingua Franca as it is perceived and experienced by three groups: the ELF research community, ELT professionals, and ELF users themselves. This thesis first presents an overview of the theoretical foundations of ELF research, identifying key topics with which the ELF research community has grappled in recent decades. In order to determine how much closer the ELT community has gotten to aligning teaching policy, practices, and goals to students' specific needs and expectations, sociolinguistic research in the form of seven semi-structured interviews was conducted with L2 English speakers who use ELF to live, work, and study in their daily lives, and the ELT professionals tasked with developing their English skills in the classroom. The content of these interviews is then analyzed with regard to the specific needs and expectations of ELF users and the concerns of ELT professionals, followed by a discussion of the key issues uncovered in these interviews in light of the theoretical background of ELF research. The author provides suggestions for further research aimed at improving the ELT community's role in developing ELF proficiency in the expanding circle. Keywords: English as a Lingua Franca, English Language Teaching, Expanding Circle, ELF...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV