dc.contributor.advisor | Sherman, Tamah | |
dc.creator | Morejon, Stefanie | |
dc.date.accessioned | 2017-11-10T11:06:21Z | |
dc.date.available | 2017-11-10T11:06:21Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/93119 | |
dc.description.abstract | The present thesis considers the topic of English as a Lingua Franca as it is perceived and experienced by three groups: the ELF research community, ELT professionals, and ELF users themselves. This thesis first presents an overview of the theoretical foundations of ELF research, identifying key topics with which the ELF research community has grappled in recent decades. In order to determine how much closer the ELT community has gotten to aligning teaching policy, practices, and goals to students' specific needs and expectations, sociolinguistic research in the form of seven semi-structured interviews was conducted with L2 English speakers who use ELF to live, work, and study in their daily lives, and the ELT professionals tasked with developing their English skills in the classroom. The content of these interviews is then analyzed with regard to the specific needs and expectations of ELF users and the concerns of ELT professionals, followed by a discussion of the key issues uncovered in these interviews in light of the theoretical background of ELF research. The author provides suggestions for further research aimed at improving the ELT community's role in developing ELF proficiency in the expanding circle. Keywords: English as a Lingua Franca, English Language Teaching, Expanding Circle, ELF... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá otázkou, jak angličtinu jako lingua franca (ELF) vnímají tři skupiny: výzkumníci zabývající se ELF, vyučující angličtiny (ELT) a samotní uživatelé ELF. V práci jsou nejprve představena teoretická východiska výzkumu ELF a identifikována hlavní témata, kterým se toto odvětví bádání věnuje v posledních dekádách. Aby bylo možné určit, zda se odborníkům zabývajícím se ELT daří propojit plánování, praxi a cíle výuky se specifickými potřebami a očekáváními studentů, bylo provedeno sociolingvistické šetření sedmi částečně strukturovanými rozhovory se mluvčími angličtiny jako L2, kteří používají ELF v každodenním životě, v práci a při studiu, a rozhovory s profesionály, kteří mají příslušné dovednosti rozvíjet ve výuce. Obsah těchto rozhovorů je následně analyzován s ohledem na specifické potřeby a očekávání uživatelů ELF a zájmů a cílů učitelů jazyka. Následuje vyhodnocení hlavních témat, která vyvstala během těchto rozhovorů, a jejich porovnání s teoretickým výzkumem v oblasti ELF. Autorka navrhuje další směr výzkumu s cílem zlepšit roli učitelů a ostatních profesionálů v oblasti ELT při rozvíjení dovedností potřebných pro komunikaci v tzv. rozšiřujícím se kruhu. Klíčová slova: angličtina jako lingua franca, výuka angličtiny, rozšiřující se kruh, uživatelé ELF, odborníci na ELT | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | angličtina jako lingua franca|výuka angličtiny|rozšiřující se kruh|uživatelé ELF|odborníci na ELT | cs_CZ |
dc.subject | English as a Lingua Franca|English Language Teaching|Expanding Circle|ELF users|ELT professionals | en_US |
dc.title | English as a Lingua Franca in Europe and Asia: teaching policy on the ground | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-06 | |
dc.description.department | Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 191325 | |
dc.title.translated | Angličtina jako lingua franca v Evropě a v Asii: Výuková politika v praxi. | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Gráf, Tomáš | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English Language and Linguistics | en_US |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglický jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English Language and Linguistics | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá otázkou, jak angličtinu jako lingua franca (ELF) vnímají tři skupiny: výzkumníci zabývající se ELF, vyučující angličtiny (ELT) a samotní uživatelé ELF. V práci jsou nejprve představena teoretická východiska výzkumu ELF a identifikována hlavní témata, kterým se toto odvětví bádání věnuje v posledních dekádách. Aby bylo možné určit, zda se odborníkům zabývajícím se ELT daří propojit plánování, praxi a cíle výuky se specifickými potřebami a očekáváními studentů, bylo provedeno sociolingvistické šetření sedmi částečně strukturovanými rozhovory se mluvčími angličtiny jako L2, kteří používají ELF v každodenním životě, v práci a při studiu, a rozhovory s profesionály, kteří mají příslušné dovednosti rozvíjet ve výuce. Obsah těchto rozhovorů je následně analyzován s ohledem na specifické potřeby a očekávání uživatelů ELF a zájmů a cílů učitelů jazyka. Následuje vyhodnocení hlavních témat, která vyvstala během těchto rozhovorů, a jejich porovnání s teoretickým výzkumem v oblasti ELF. Autorka navrhuje další směr výzkumu s cílem zlepšit roli učitelů a ostatních profesionálů v oblasti ELT při rozvíjení dovedností potřebných pro komunikaci v tzv. rozšiřujícím se kruhu. Klíčová slova: angličtina jako lingua franca, výuka angličtiny, rozšiřující se kruh, uživatelé ELF, odborníci na ELT | cs_CZ |
uk.abstract.en | The present thesis considers the topic of English as a Lingua Franca as it is perceived and experienced by three groups: the ELF research community, ELT professionals, and ELF users themselves. This thesis first presents an overview of the theoretical foundations of ELF research, identifying key topics with which the ELF research community has grappled in recent decades. In order to determine how much closer the ELT community has gotten to aligning teaching policy, practices, and goals to students' specific needs and expectations, sociolinguistic research in the form of seven semi-structured interviews was conducted with L2 English speakers who use ELF to live, work, and study in their daily lives, and the ELT professionals tasked with developing their English skills in the classroom. The content of these interviews is then analyzed with regard to the specific needs and expectations of ELF users and the concerns of ELT professionals, followed by a discussion of the key issues uncovered in these interviews in light of the theoretical background of ELF research. The author provides suggestions for further research aimed at improving the ELT community's role in developing ELF proficiency in the expanding circle. Keywords: English as a Lingua Franca, English Language Teaching, Expanding Circle, ELF... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |