Vzory a ideály žáků základních škol
Models and ideals of the pupils of elementary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93063Identifikátory
SIS: 165443
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strouhal, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
13. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vzor|ideál|žák|subkulturaKlíčová slova (anglicky)
a model|an ideal|a pupil|a subcultureDiplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Jejím cílem je zjistit, jaké mají žáci základní školy vzory a ideály a z jakého důvodu k jejich výběru dochází. V teoretické části jsou charakterizována specifika žáků základních škol z hlediska vývojové psychologie. Jsou v ní popsány oblasti, kde mohou žáci hledat své vzory a je v ní zmíněna i problematika subkultur mládeže. Dále je v ní věnována pozornost vývoji výzkumů vzorů a ideálů žáků a jsou zde popsána dvě rozsáhlá šetření týkající se této problematiky. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvantitativní výzkumné sondy provedené na Základní škole náměstí Jiřího z Poděbrad v Praze, která byla zaměřená na vzory, ideály a životní přání žáků základních škol.
The aim of this diploma thesis is to find out models and ideals of the pupils of elementary schools. The study is divided into two major parts. The theoretical part describes specifics of pupils from a view of developmental psychology, areas where pupils can find their models and the issue of youth subcultures. Furthermore the attention is aimed at a development of research of pupils' models and ideals. Two extensive studies concerning this topic are described here. The empirical part presents results of the questionnaire survey conducted at an Elementary School in Prague. The topic of this survey was pupils' models, ideals and life wishes.