Pracovní spokojenost učitelů druhého stupně základních škol jako předpoklad jejich profesního rozvoje
Job Satisfaction of Teachers at Upper Primary Schools as an Presumption of their Professional Development
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91980Identifikátory
SIS: 179819
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Záškodná, Helena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
8. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Pracovní spokojenost, učitelé, profesní rozvoj, druhý stupeň základní školyKlíčová slova (anglicky)
Job Satisfaction,Teachers, Professional Development, Upper Primary SchoolsBakalářská práce se zabývá pracovní spokojeností učitelů jako předpokladem jejich profesního rozvoje. Pozornost je věnována problematice pracovní spokojenosti, jejímu vymezení a nejznámějším teoriím pracovní spokojenosti. Dále se práce zabývá charakteristikami a problémy učitelské profese v České republice, faktory pracovní spokojenosti učitelů, souvisejícími provedenými výzkumy a profesním rozvojem učitelů. Součástí práce je kvantitativní dotazníkové šetření, které se zaměřuje na učitele druhého stupně základních škol v Praze a zjišťuje míru jejich pracovní spokojenosti, podobu jejich profesního rozvoje a vztah mezi pracovní spokojeností a profesním rozvojem dotazovaných učitelů. Klíčová slova: pracovní spokojenost, pracovní spokojenost učitelů, profese učitele, profesní rozvoj učitelů, další vzdělávání učitelů
This thesis deals with the job satisfaction of teachers as a presumption of their professional development. The attention is focused on the issue of the job satisfaction, its specification and the most known theories of job satisfaction, also on the characteristics and the problems of teachers' profession in the Czech Republic, on the factors of the job satisfaction and the researches focused on this topic. The professional development of teachers is also discussed. The quantitative questionnaire survey is a part of this thesis and it is focused on the job satisfaction of teachers at upper primary schools in Prague and on their professional development. The aim of this survey is to identify the relationship between the job satisfaction and the professional development of interviewed teachers. Key words: Job Satisfaction, Job Satisfaction of Teachers, Teachers, Professional Development of Teachers, Further Education of Teachers