Zobrazit minimální záznam

Salon à l'Italienne. The Inception of the Oval Hall Phenomenon Between the 17th Century France, Italy and Austria
dc.contributor.advisorBiegel, Richard
dc.creatorKadlec, Tadeáš
dc.date.accessioned2017-10-13T11:07:22Z
dc.date.available2017-10-13T11:07:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91977
dc.description.abstract(EN) The centrally planned oval hall lis a significant phenomenon in the history of the European architecture of the 17th century. In the French region these halls are called "salon à l'italienne", which implies not only a specific attitude to spacial design of interior, but also a possible Italian inspiration. This work focuses on the inception of the oval hall phenomenon between Italy and France and follows it's propagation to the region of the Central Europe - through the work of the most important regional architects: Louis Le Vau, Gianlorenzo Bernini, Johanna Bernhard Fischer von Erlach and Giovanni Battista Alliprandi. Key words: architecture of the 17th century, salon, oval, Louis Le Vau, Gianlorenzo Bernini, Johann Bernhard Fischer von Erlach, Giovanni Battista Alliprandi, France, Italy, Austria.en_US
dc.description.abstract(CZ) Centrální sál oválného půdorysu je výrazným jevem evropské profánní architektury 17. století. Ve francouzském prostředí jsou podobné sály označovány termínem "salon à l'italienne", který kromě toho, že ilustruje specifický prostorový charakter dané místnosti naznačuje i pravděpodobnou italskou inspiraci. Práce sleduje genezi tohoto fenoménu v prostoru mezi Itálií a Francií a jeho šíření až do prostoru střední Evropy. Naznačuje možné tvůrčí vazby mezi italským, francouzským a rakouským prostředím a v dílech nejvýznamnějších místních architektů - Louise Le Vaua, Gianlorenza Berniniho, Johanna Bernharda Fischera z Erlachu a Giovanniho Battisty Alliprandiho ilustruje dynamický charakter migrace uměleckého tématu Evropou. Klíčová slova: architektura 17. století, salon, ovál, Louis Le Vau, Gianlorenzo Bernini, Johann Bernhard Fischer von Erlach, Giovanni Battista Alliprandi, Francie, Itálie, Rakouskocs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsalon à l'Italienne|central hall|oválný sál|oval|Alliprandi|Giovanni Battista|Bernini|Gianlorenzo|Le Vau|Louis|Guarini|Guarino|Fischer von Erlach|Johann Bernhard|Martinelli|Domenico|Šternberský palace|Přehořovských palace|Týnec u Klatov châteauen_US
dc.subjectsalon à l'Italienne|centrální sál|oválný sál|ovál|Alliprandi|Giovanni Battista|Bernini|Gianlorenzo|Le Vau|Louis|Guarini|Guarino|Fischer von Erlach|Johann Bernhard|Martinelli|Domenico|Šternberský palác|palác Přehořovských|zámek Týnec u Klatovcs_CZ
dc.titleSalon à l'italienne. Geneze fenoménu oválného sálu mezi Francií, Itálií a Rakouskem 17. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-07
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId178512
dc.title.translatedSalon à l'Italienne. The Inception of the Oval Hall Phenomenon Between the 17th Century France, Italy and Austriaen_US
dc.contributor.refereeMacek, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(CZ) Centrální sál oválného půdorysu je výrazným jevem evropské profánní architektury 17. století. Ve francouzském prostředí jsou podobné sály označovány termínem "salon à l'italienne", který kromě toho, že ilustruje specifický prostorový charakter dané místnosti naznačuje i pravděpodobnou italskou inspiraci. Práce sleduje genezi tohoto fenoménu v prostoru mezi Itálií a Francií a jeho šíření až do prostoru střední Evropy. Naznačuje možné tvůrčí vazby mezi italským, francouzským a rakouským prostředím a v dílech nejvýznamnějších místních architektů - Louise Le Vaua, Gianlorenza Berniniho, Johanna Bernharda Fischera z Erlachu a Giovanniho Battisty Alliprandiho ilustruje dynamický charakter migrace uměleckého tématu Evropou. Klíčová slova: architektura 17. století, salon, ovál, Louis Le Vau, Gianlorenzo Bernini, Johann Bernhard Fischer von Erlach, Giovanni Battista Alliprandi, Francie, Itálie, Rakouskocs_CZ
uk.abstract.en(EN) The centrally planned oval hall lis a significant phenomenon in the history of the European architecture of the 17th century. In the French region these halls are called "salon à l'italienne", which implies not only a specific attitude to spacial design of interior, but also a possible Italian inspiration. This work focuses on the inception of the oval hall phenomenon between Italy and France and follows it's propagation to the region of the Central Europe - through the work of the most important regional architects: Louis Le Vau, Gianlorenzo Bernini, Johanna Bernhard Fischer von Erlach and Giovanni Battista Alliprandi. Key words: architecture of the 17th century, salon, oval, Louis Le Vau, Gianlorenzo Bernini, Johann Bernhard Fischer von Erlach, Giovanni Battista Alliprandi, France, Italy, Austria.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV