Show simple item record

The Countryside and the Human Presence in it
dc.contributor.advisorDvořák, Jaroslav
dc.creatorŠlejmar, Petr
dc.date.accessioned2017-04-03T09:22:37Z
dc.date.available2017-04-03T09:22:37Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9167
dc.description.abstractVývoj krajiny podle mnoha teorií a autorů nejde ani k lepšímu, ani horšímu, to jsou naše citové intervence. "Krajina se nezhoršuje, ale prostě jen mění způsobem, na nějž nejsme připraveni. Možná tedy není důvod ke znepokojení a rozčarování ze současné tváře naší krajiny; jde jen o nezvyk. Co selhalo, není krajina a my jako její tvůrci, ale my jakožto její pozorovatelé. Zlověstné není, jakou krajinu jsme to vytvořili, ale jak velmi si s ní nevíme rady při jejím zpětném hodnocení. Rodící se krajině nerozumíme a nechceme rozumět, ale krajina je taková, jakou jsme ji udělali. Krajině nelze rozumět a nelze ji vnímat, nejsme-li její součástí a být její součástí znamená být v ní činný, ať už fyzicky nebo spíše duševně a duchovně.cs_CZ
dc.description.abstractSnažil jsem se o to aby má práce, díky pojmenování a rozvinutí některých témat, konceptů a motivů, byla měla alespoň trochu přínosných prvků pro aktivizaci našeho vnímání vůči krajině, okolí a místu, kde žijeme a abychom se snažily vážit krajin "vnějších", ale i "vnitřních". Abychom se učili vnímat krajinu, její (a naše) pocity a potřeby, abychom dokázali vidět a cítit změny, či drobné nuance, abychom uměli být citlivější na nepatřičnosti C, To je zvláštní lidi, taky se vám zdá, že teď vidíte to, co jste dříve neviděli"14) a učili se v krajině a s krajinou žít.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKrajina a přítomnost člověka v nícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-22
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22633
dc.title.translatedThe Countryside and the Human Presence in iten_US
dc.contributor.refereeBláha, Jaroslav
dc.identifier.aleph000799871
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csVývoj krajiny podle mnoha teorií a autorů nejde ani k lepšímu, ani horšímu, to jsou naše citové intervence. "Krajina se nezhoršuje, ale prostě jen mění způsobem, na nějž nejsme připraveni. Možná tedy není důvod ke znepokojení a rozčarování ze současné tváře naší krajiny; jde jen o nezvyk. Co selhalo, není krajina a my jako její tvůrci, ale my jakožto její pozorovatelé. Zlověstné není, jakou krajinu jsme to vytvořili, ale jak velmi si s ní nevíme rady při jejím zpětném hodnocení. Rodící se krajině nerozumíme a nechceme rozumět, ale krajina je taková, jakou jsme ji udělali. Krajině nelze rozumět a nelze ji vnímat, nejsme-li její součástí a být její součástí znamená být v ní činný, ať už fyzicky nebo spíše duševně a duchovně.cs_CZ
uk.abstract.enSnažil jsem se o to aby má práce, díky pojmenování a rozvinutí některých témat, konceptů a motivů, byla měla alespoň trochu přínosných prvků pro aktivizaci našeho vnímání vůči krajině, okolí a místu, kde žijeme a abychom se snažily vážit krajin "vnějších", ale i "vnitřních". Abychom se učili vnímat krajinu, její (a naše) pocity a potřeby, abychom dokázali vidět a cítit změny, či drobné nuance, abychom uměli být citlivější na nepatřičnosti C, To je zvláštní lidi, taky se vám zdá, že teď vidíte to, co jste dříve neviděli"14) a učili se v krajině a s krajinou žít.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990007998710106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV