Zobrazit minimální záznam

Paratexty k nelineárním mediálním textům: Paratextualita v kultuře počítačových her
dc.contributor.advisorDvořák, Tomáš
dc.creatorŠvelch, Jan
dc.date.accessioned2018-10-02T17:41:05Z
dc.date.available2018-10-02T17:41:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91612
dc.description.abstractParatexts to Non-Linear Media Texts: Paratextuality in Video Game Culture Jan Švelch Abstrakt Tématem této disertační práce je paratextualita v kultuře počítačových her. Koncept paratextuality představil literární teoretik Gérard Genette v roce 1982 v kontextu knižního vydavatelství. Během posledních třiceti pěti let jej převzaly další obory včetně filmových, televizních nebo herních studií. Nicméně současná podoba paratextuální metodologie se významně odlišuje od původního teoretického rámce a vede k terminologickým nesrovnalostem. I přesto lze však paratextualitu stále považovat za potenciálně hodnotný analytický nástroj, který se věnuje otázkám takzvaných přidružených textů a kulturním praktikám napříč kulturními průmysly. Paratext, který bývá obrazně popisován jako práh interpretace, tématizuje oblast často přehlížených složek mediálních ekosystémů, jako jsou například propagační materiály nebo návody k použití. V této disertační práci nejprve nabízím podrobný kritický rozbor současné paratextuální teorie a metodologie. V dalších kapitolách pak představuji aktualizovaný teoretický a metodologický rámec paratextuality, který staví na základech konceptu textuální transcendence, z něhož vycházela i původní Genetteova konceptualizace. Konkrétní analytické dimenze pak berou v potaz specifika počítačových...cs_CZ
dc.description.abstractParatexts to Non-Linear Media Texts: Paratextuality in Video Game Culture Jan Švelch Abstract The thesis explores paratextuality in the video game culture. This concept coined in 1982 by Gérard Genette in the context of literary publishing has been throughout the last thirty-five years adopted by other fields, including television and film studies, and game studies. However, the recent appropriations of the paratextual framework significantly deviate from its original conceptualization and cause terminological confusion. Still, paratextuality has the potential to provide a unique insight into cultural practices across various cultural industries, including video games. Figuratively described as a threshold, the concept of paratextuality deals with often overlooked elements of media ecosystems, such as promotional materials or instruction manuals. In the thesis, I present a thorough critical review of the current state of paratextual research. Due to its unsatisfactory state, I propose an updated paratextual framework, which builds on the theoretical foundations of textual transcendence. Its more practical dimensions then acknowledge the cultural specificities of the video game cultural industry. In the empirical part of the thesis, I focus on video game trailers and analyze both their formal qualities as...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectparatextualityen_US
dc.subjectparatexten_US
dc.subjectvideo gamesen_US
dc.subjecttraileren_US
dc.subjectreceptionen_US
dc.subjecttextual transcendenceen_US
dc.subjectparatextualitacs_CZ
dc.subjectparatextcs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjecttrailercs_CZ
dc.subjectrecepcecs_CZ
dc.subjecttextuální transcendencecs_CZ
dc.titleParatexts to Non-Linear Media Texts: Paratextuality in Video Games Cultureen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-19
dc.description.departmentInstitut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Communication Studies and Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId177386
dc.title.translatedParatexty k nelineárním mediálním textům: Paratextualita v kultuře počítačových hercs_CZ
dc.contributor.refereeSlussareff, Michaela
dc.contributor.refereePiorecký, Karel
dc.identifier.aleph002155417
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Communication Studies and Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csParatexts to Non-Linear Media Texts: Paratextuality in Video Game Culture Jan Švelch Abstrakt Tématem této disertační práce je paratextualita v kultuře počítačových her. Koncept paratextuality představil literární teoretik Gérard Genette v roce 1982 v kontextu knižního vydavatelství. Během posledních třiceti pěti let jej převzaly další obory včetně filmových, televizních nebo herních studií. Nicméně současná podoba paratextuální metodologie se významně odlišuje od původního teoretického rámce a vede k terminologickým nesrovnalostem. I přesto lze však paratextualitu stále považovat za potenciálně hodnotný analytický nástroj, který se věnuje otázkám takzvaných přidružených textů a kulturním praktikám napříč kulturními průmysly. Paratext, který bývá obrazně popisován jako práh interpretace, tématizuje oblast často přehlížených složek mediálních ekosystémů, jako jsou například propagační materiály nebo návody k použití. V této disertační práci nejprve nabízím podrobný kritický rozbor současné paratextuální teorie a metodologie. V dalších kapitolách pak představuji aktualizovaný teoretický a metodologický rámec paratextuality, který staví na základech konceptu textuální transcendence, z něhož vycházela i původní Genetteova konceptualizace. Konkrétní analytické dimenze pak berou v potaz specifika počítačových...cs_CZ
uk.abstract.enParatexts to Non-Linear Media Texts: Paratextuality in Video Game Culture Jan Švelch Abstract The thesis explores paratextuality in the video game culture. This concept coined in 1982 by Gérard Genette in the context of literary publishing has been throughout the last thirty-five years adopted by other fields, including television and film studies, and game studies. However, the recent appropriations of the paratextual framework significantly deviate from its original conceptualization and cause terminological confusion. Still, paratextuality has the potential to provide a unique insight into cultural practices across various cultural industries, including video games. Figuratively described as a threshold, the concept of paratextuality deals with often overlooked elements of media ecosystems, such as promotional materials or instruction manuals. In the thesis, I present a thorough critical review of the current state of paratextual research. Due to its unsatisfactory state, I propose an updated paratextual framework, which builds on the theoretical foundations of textual transcendence. Its more practical dimensions then acknowledge the cultural specificities of the video game cultural industry. In the empirical part of the thesis, I focus on video game trailers and analyze both their formal qualities as...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990021554170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV