Zobrazit minimální záznam

Vocal Expressions of Dogs, their Understanding and Interpretation in Connection with the Age of the Child
dc.contributor.advisorChaloupková, Helena
dc.creatorHefferová, Marcela
dc.date.accessioned2017-10-03T14:13:56Z
dc.date.available2017-10-03T14:13:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90883
dc.description.abstractCílem práce bylo zjistit vliv věku dítěte na identifikaci a kategorizaci audio a audiovizuálních nahrávek psů vyjadřujících základní emoce vzteku, smutku a radosti. Klíčové bylo odhalit v jakém věku je dítě schopné bezpečně rozpoznat emoce psa a situace, ve kterých se pes v době pořizování nahrávek nacházel, a dále v jakém věku je schopné tyto emoce přiřadit k typickým mimickým výrazům lidského obličeje. Studie byla taktéž zaměřena na výzkum vlivu pohlaví, zkušenosti se psem a typu záznamu (audio/video) na konečné rozhodnutí respondenta. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 265 dětí z mateřských a základních škol ve věku od 4 do 12 let. Všem respondentům byla předložena shodná verze dotazníku a všichni vyhodnocovali identické nahrávky. Dotazník a pomocné materiály byly koncipovány převážně formou ilustrací a barevných kódů z důvodu spodní věkové hranice dětí. Ukázalo se, že věk a druh emoce vyjadřované nahrávkou hraje u dětí při její identifikaci a kategorizaci klíčovou roli. Úspěšnost respondentů se tedy zvyšovala spolu s jejich rostoucím věkem, u dětí předškolního věku byly nejčastěji zjištěny konkrétní desinterpretace. Skokově se pak pravděpodobnost správného vyhodnocení nahrávky zvýšila u 7 letých dětí. Děti starší 7 let vykazovaly obdobné výsledky jako děti 7 leté. Ze všech třech dílčích částí...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to investigate how does child's age affect the identification and categorization of audio and audio-visual recordings of dog barks expressing the emotion of anger, sadness and happiness. The key importance was in to reveal in what age is the child able to distinguish safely among dog's emotions and the situations during which the recordings were taken. Moreover, the study also researches in what age is the child able to match the typical expressions of the human's facial muscles. The study also aimed to research the influence of gender, experience with the dog and type of the recording (audio/video) on respondent's final decision. 265 children from nursery and primary schools in the age of 4 to 12 years were included in the study. The same version of the questionnaire was given to all of the respondents and every one of them evaluated identical recordings. The questionnaire and secondary material were arranged in the form of illustrations and coloured codes due to the lower age limit of children. It has been shown that age and type of emotion captured in the recording played important role when children were identifying and categorizing them. The success of correct responds was rising with the higher age of children, whereas concrete misinterpretations appeared among...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdogen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectemotionen_US
dc.subjectbarkingen_US
dc.subjectpescs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectštěkánícs_CZ
dc.titleHlasové projevy psů, jejich chápání a interpretace v souvislosti s věkovou kategorií dítětecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-12
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId164078
dc.title.translatedVocal Expressions of Dogs, their Understanding and Interpretation in Connection with the Age of the Childen_US
dc.contributor.refereeJozífková, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce bylo zjistit vliv věku dítěte na identifikaci a kategorizaci audio a audiovizuálních nahrávek psů vyjadřujících základní emoce vzteku, smutku a radosti. Klíčové bylo odhalit v jakém věku je dítě schopné bezpečně rozpoznat emoce psa a situace, ve kterých se pes v době pořizování nahrávek nacházel, a dále v jakém věku je schopné tyto emoce přiřadit k typickým mimickým výrazům lidského obličeje. Studie byla taktéž zaměřena na výzkum vlivu pohlaví, zkušenosti se psem a typu záznamu (audio/video) na konečné rozhodnutí respondenta. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 265 dětí z mateřských a základních škol ve věku od 4 do 12 let. Všem respondentům byla předložena shodná verze dotazníku a všichni vyhodnocovali identické nahrávky. Dotazník a pomocné materiály byly koncipovány převážně formou ilustrací a barevných kódů z důvodu spodní věkové hranice dětí. Ukázalo se, že věk a druh emoce vyjadřované nahrávkou hraje u dětí při její identifikaci a kategorizaci klíčovou roli. Úspěšnost respondentů se tedy zvyšovala spolu s jejich rostoucím věkem, u dětí předškolního věku byly nejčastěji zjištěny konkrétní desinterpretace. Skokově se pak pravděpodobnost správného vyhodnocení nahrávky zvýšila u 7 letých dětí. Děti starší 7 let vykazovaly obdobné výsledky jako děti 7 leté. Ze všech třech dílčích částí...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis was to investigate how does child's age affect the identification and categorization of audio and audio-visual recordings of dog barks expressing the emotion of anger, sadness and happiness. The key importance was in to reveal in what age is the child able to distinguish safely among dog's emotions and the situations during which the recordings were taken. Moreover, the study also researches in what age is the child able to match the typical expressions of the human's facial muscles. The study also aimed to research the influence of gender, experience with the dog and type of the recording (audio/video) on respondent's final decision. 265 children from nursery and primary schools in the age of 4 to 12 years were included in the study. The same version of the questionnaire was given to all of the respondents and every one of them evaluated identical recordings. The questionnaire and secondary material were arranged in the form of illustrations and coloured codes due to the lower age limit of children. It has been shown that age and type of emotion captured in the recording played important role when children were identifying and categorizing them. The success of correct responds was rising with the higher age of children, whereas concrete misinterpretations appeared among...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV