Show simple item record

Influence of important advertisers and sponsors on broadcast composition and content of Czech Television broadcasting (case study Sazka, 2000)
dc.contributor.advisorMoravec, Václav
dc.creatorŠindelka, Ondřej
dc.date.accessioned2017-03-31T12:48:24Z
dc.date.available2017-03-31T12:48:24Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9000
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze economic influences affecting television broad caster s, advertising in particu lar. This study deals with' relations of public service broadcas ters (broadcasters at law) .and commercial sphere. It searches mechanisms which could help prevent from advertisers' influences. The structure of Czech Television incomes is described. Also the legislative setting of television advertising is described including European legislation. Paper gives a closer look to Czech Television and advertisers ' relations studying specific example from year 2000 regard ing corporation Sazka (Czech lottery operator). The events forming whole case are described in substantial detail. The appraisal considers aim to redu ce dep endence 0 f Czech Television on advertising revenues and comes to conclusion that especially those non-standard types of advertisers' relations and new adverti sing formats development· prevent final -reduction of advertisement dependence of Czech Television. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá ekonomickými, zejména, inzertními vlivy, které působí na televizní vysílatele. Zabývá se otázkou vztahů televize veřené služby (vysílatele ze zakona) a komerční sféry. Hledá mechanismy, kterými je možné vlivu ze strany inzerentů předcházet. Je popsána struktura příjmů České televize. Dále je popsán platný legislativní rámec v otázkách televizní reklamy a nastíněn možný vývoj a to také na evropské úrovni. Práce sleduje vztahy inzerenta a České televize na konkrétním případě kauzy Sazky z roku 2000. Prodrobněji jsou popsány události, které kauzu formovaly. Hodnocení zvažuje snahu omezit závislost České televize na reklamě, ale dochází k závěru, že zejména nestandardní druhy inzertních vztahů a rozvoj ve využívání nových druhů reklamy brání finalnímu omezení vlivu inzerce na fungování České televize a také obsah vysílání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleVliv významných inzerentů a sponzorů na programovou skladbu a obsah vysílání České televize (na příkladu kauzy Sazka z roku 2000)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-29
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId2482
dc.title.translatedInfluence of important advertisers and sponsors on broadcast composition and content of Czech Television broadcasting (case study Sazka, 2000)en_US
dc.contributor.refereeMaršík, Josef
dc.identifier.aleph000948296
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá ekonomickými, zejména, inzertními vlivy, které působí na televizní vysílatele. Zabývá se otázkou vztahů televize veřené služby (vysílatele ze zakona) a komerční sféry. Hledá mechanismy, kterými je možné vlivu ze strany inzerentů předcházet. Je popsána struktura příjmů České televize. Dále je popsán platný legislativní rámec v otázkách televizní reklamy a nastíněn možný vývoj a to také na evropské úrovni. Práce sleduje vztahy inzerenta a České televize na konkrétním případě kauzy Sazky z roku 2000. Prodrobněji jsou popsány události, které kauzu formovaly. Hodnocení zvažuje snahu omezit závislost České televize na reklamě, ale dochází k závěru, že zejména nestandardní druhy inzertních vztahů a rozvoj ve využívání nových druhů reklamy brání finalnímu omezení vlivu inzerce na fungování České televize a také obsah vysílání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this study is to analyze economic influences affecting television broad caster s, advertising in particu lar. This study deals with' relations of public service broadcas ters (broadcasters at law) .and commercial sphere. It searches mechanisms which could help prevent from advertisers' influences. The structure of Czech Television incomes is described. Also the legislative setting of television advertising is described including European legislation. Paper gives a closer look to Czech Television and advertisers ' relations studying specific example from year 2000 regard ing corporation Sazka (Czech lottery operator). The events forming whole case are described in substantial detail. The appraisal considers aim to redu ce dep endence 0 f Czech Television on advertising revenues and comes to conclusion that especially those non-standard types of advertisers' relations and new adverti sing formats development· prevent final -reduction of advertisement dependence of Czech Television. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009482960106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV