Současný stav podnikového vzdělávání v České republice (v kontextu celoživotního učení)
Diplomová práce
Author
Contributor
Beneš, Milan, (Thesis Advisor)
Issue Date
2003Keywords (Czech)
celoživotní vzdělávání, podnikové vzdělávání, ČeskoPrognózy ukazují, že potřeba vzdělávání dospělých se bude i v příštích letech dále zvyšovat a že vzdělávání dospělých bude čím dál tím více ovlivňovat hospodářské výsledky na úrovni makroekonomické i mikroekonomické. Proto se rozhodující soudobou koncepcí vzdělávání stala koncepce celoživotního učení sdružující počáteční (Iřípravné) i další vzdělávání do vzájemně propojeného celku, umožňujícího náležitou prostupnost všech složek vzdělávací soustavy. Je založená na zásadě, že chce-li člověk obstát v rychlém vývoji svého okolí a chce-li jej aktivně ovlivňovat, nestačí mu již vzdělání získané v mládí ve škole, nýbrž musí mít šanci a snahu si je průběžně rozšiřovat. Vzdělávání se rozšířilo od mladých po dospělé, ze škol do řady dalších institucí, přesáhlo odvětví školství a stalo se problematikou týkající se všech odvětvL