Popularita sportu v ČR mezi studentskou populací
Popularity of Sport Among the Students in the Czech republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/880Identifiers
Study Information System: 49826
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Oponent B,
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 9. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Název práce: Popularita sportu v České republice mezi studentskou populací. Cíle práce: Cílem práce bude zjištění a rozbor popularity sportu a následné porovnání rozdílů mezi muži a ženami. Metoda: V práci jsem využil metody elektronického dotazování pomocí dotazníku, pro interpretaci výsledků jsem použil tabulky a grafy. Výsledky: Průzkum ukázal, že popularita sportu v České republice je na velmi vysoké úrovni a i další vývoj nasvědčuje tomu, že by nemělo dojít k nějakému poklesu. Muži jsou v tomto směru samozřejmě aktivnější než ženy a jednotlivé druhy provozovaných a sledovaných sportů jsou značně rozdílné. Klíčová slova: Popularita sportu, marketingový výzkum, sledovanost, metody, respondent. 4
(English version): Title: Popularity of sport among the students in the Czech Republic. Goals: The goal of the dissertation is review and comment on the popularity of sport followed by the comparison between preferences ofmen and women. Method: I used in the dissertation methods of electronic poll usmg a questionnaire and furthermore, I utilized tables and graphs for the interpretation ofthe result. Results: The research revealed, that the popularity of sport in the Czech Republic is on very high level and also the expected trends are positive and no decrease is expected in this respect. Men tend to be more active than women and the range of different types of performed and viewed sports is wide. Keywords: Popularity of sport, marketing research, ratings, methods, reviewee. 5