Projekce poruch řeči do školní zralosti a školní úspěšnosti
Diplomová práce
Důvod omezené dostupnosti:
Tento dokument je přístupný pouze pro uživatele Univerzity Karlovy přihlášené pomocí Centrální autentizační služby UK z počítačů v interní síti Univerzity Karlovy.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87769Identifikátory
Kolekce
Řeč slouží k mezilidské konUll:tikeci. Jedná se zde o vlastní mluveni jedinoe, dále o přeji- P , t" P ,? oP v v "1 'j:, °t t man~, . J. o vnuaanl. a. soucasne Sl1S,ilU pOCx10pl. O, co r..,.l .P k a'" nev kd o J.l.. ny, . V znl.. k~a' t akr vPza.Je m.' V. leP s d e'V 1 ova' - ní, sdělovací prooes. Jeho vyšším stupněm je prooes dorozumívání. Lidé si totiž mohou něco sdělovat, aniž by se vzájenulě dorozuměli. K dorozumění je zapotřebí, aby lidé dané společnosti používali stejný model řeči. Aby řeč používali správně, dodržovali se dané zásady. A aby obsahu sděleni poté rozuměli všichni. Dorozumívat se také můžeme jinak, Ilež !Za použiti řeči. Potom mluvíme o nonverbální, mimoslovní korowl1kaci. Určitá sdělení vyjadřUjeme výrazem obličeje, postojem, dotekem, pohyby, gesty, pohledy, úpravou zevnějšku. Touto formou si sdělujel"il8 poci ty, nálady, s.fekty, J'ml~eme tím vyjádřit zájem o sblížení, můžeme i ovlivnit postoj toho druhého. Řeč však dále zaujímá význam:nou funkci. Je nástrojem ruyšlení .. My21enkové operace se uslw.teč ... ňUjí a násled:ně prostřednictvím řeči Be sděluji okolí.