Analýza služeb tří zvolených veřejných knihoven ve vybraných městech Brazílie
The analysis of three selected public libraries services in chosen cities of Brazil
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87260Identifiers
Study Information System: 174022
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Drobíková, Barbora
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
19. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
knihovna|veřejná knihovna|Brazílie|služby knihoven|informační službyKeywords (English)
library|public library|Brazil|library services|information servicesBakalářská práce analyzuje a hodnotí kvalitu služeb pro dospělé uživatele předem zvolených brazilských veřejných knihoven v následujících městech: Rio de Janeiro, Salvador a Fortaleza. V teoretické části je zaznamenán historický vývoj, současná organizace brazilského knihovnictví a jeho zasazení do politicko-společenského kontextu. Praktická část představí charakteristiku vybraných knihoven spolu s výsledky kvalitativního výzkumu, jenž proběhl v přímé interakci s uživateli formou polo-strukturovaných rozhovorů. Výsledky výzkumu podávají obraz o současném stavu knihoven a spokojenosti se službami ze strany čtenářů.
The Bachelor Thesis analyses and evaluates the quality of services for adult users in three chosen brazilian public libraries of Rio de Janeiro, Salvador and Fortaleza. In the theoretical part there is the introduction of historical development followed by the current politics of brazilian librarianship and its contextualization into the political and social situation of the country. The practical part of this thesis shows the analysis of chosen libraries along with the results of qualitative research conducted in direct interaction with users in the form of semi-structured interviews. The results of the research demonstrate the actual state of libraries and the satisfaction of their readers with provided services.