Analýza služeb tří zvolených veřejných knihoven ve vybraných městech Brazílie
The analysis of three selected public libraries services in chosen cities of Brazil
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87260Identifikátory
SIS: 174022
Katalog UK: 990021467770106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Drobíková, Barbora
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
19. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
knihovna|veřejná knihovna|Brazílie|služby knihoven|informační službyKlíčová slova (anglicky)
library|public library|Brazil|library services|information servicesBakalářská práce analyzuje a hodnotí kvalitu služeb pro dospělé uživatele předem zvolených brazilských veřejných knihoven v následujících městech: Rio de Janeiro, Salvador a Fortaleza. V teoretické části je zaznamenán historický vývoj, současná organizace brazilského knihovnictví a jeho zasazení do politicko-společenského kontextu. Praktická část představí charakteristiku vybraných knihoven spolu s výsledky kvalitativního výzkumu, jenž proběhl v přímé interakci s uživateli formou polo-strukturovaných rozhovorů. Výsledky výzkumu podávají obraz o současném stavu knihoven a spokojenosti se službami ze strany čtenářů.
The Bachelor Thesis analyses and evaluates the quality of services for adult users in three chosen brazilian public libraries of Rio de Janeiro, Salvador and Fortaleza. In the theoretical part there is the introduction of historical development followed by the current politics of brazilian librarianship and its contextualization into the political and social situation of the country. The practical part of this thesis shows the analysis of chosen libraries along with the results of qualitative research conducted in direct interaction with users in the form of semi-structured interviews. The results of the research demonstrate the actual state of libraries and the satisfaction of their readers with provided services.
