Osobnostní profil herce
The personality profile of an actor
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87082Identifikátory
SIS: 165137
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Panenková, Erika
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
21. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Herec|Divadlo|Osobnost|Osobnostní profil|Identita|EmoceKlíčová slova (anglicky)
Actor|Theatre|Personality|Personality profile|IdentityTato bakalářská práce se zabývá osobnostními charakteristikami herce a tím, jak výběr této profese ovlivňuje identitu herce a celkově jeho život. Teoretická část je rozdělená na tři kapitoly. První představuje jednotlivé aspekty, které se ve velké míře podílí na utváření osobnosti v kontextu divadla. Ve druhé kapitole je uveden přehled studií různých autorů, kteří se zabývali výzkumem osobnostních charakteristik v souvislosti s herectvím. Ve třetí kapitole se na základě studia životopisů vybraných herců pokouším nalézt psychologické charakteristiky v návaznosti na předchozí kapitoly. V empirické části navrhuji výzkum, který by pomocí dotazníku HPI zkoumal, zda existuje rozdíl v osobnostních vlastnostech u studentů na začátku a na konci profesní přípravy.
The thesis deals with personality characteristics of an actor and how the profession influences the identity and the whole life of an actor. The theoretical part is divided into three chapters. The first one includes selected aspects, which create the personality in the context of acting. The second chapter is the summary of existing studies about personality and acting. In the third one I try to find personal characteristics of few actors, based on their biographies. In the empirical part I suggest a research. The aim of the study would be finding a difference between personal profile of students of acting at the beginning and at the end of their educational process.