Spor o povahu dramatického textu
Controversy over the Nature of Dramatic Text
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87015Identifiers
Study Information System: 175419
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Dykast, Roman
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Aesthetics
Department
Department of Aestetics
Date of defense
21. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
dramatický text|drama|literatura|divadlo|česká estetika|Otakar Hostinský|Otakar Zich|Jiří Frejka|Jindřich Honzl|Jan Mukařovský|Jiří Veltruský|Zdeněk Hořínek|strukturalismus|avantgardaKeywords (English)
dramatic text|drama|literature|theatre|Czech aesthetics|Otakar Hostinský|Otakar Zich|Jiří Frejka|Jindřich Honzl|Jan Mukařovský|Jiří Veltruský|Zdeněk Hořínek|strukturalism|avant-gardeSpor o povahu dramatického textu Diplomová práce se bude zabývat hledáním povahy dramatického textu v kontextu dvou uměleckých druhů: literatury a divadla. Bude zkoumat proměny, ke kterým v rámci dramatického textu dochází, pokud je inscenován na jevišti, a současně bude tematizovat vztahy mezi textovou složkou a dalšími složkami dramatického díla. Práce bude vycházet především z české estetiky divadla dvacátého století a bude se snažit mapovat a reflektovat teoretickou diskuzi o tomto tématu. Současně bude sledováno, jak se tyto teoretické přístupy zrcadlí ve vlastní podobě dramatických textů a scénické praxi českého divadla dvacátého století.
Controversy over the Nature of Dramatic Text This thesis will attempt to identify the nature of dramatic text in the context of two art forms: literature and theatre. It will investigate the changes which dramatic text undergoes when staged while also thematizing the relationship between the textual and other aspects of works of drama. The thesis will be primarily based around Czech theatre aesthetics of the twentieth century and will attempt to map and reflect on the theoretic discussion on this subject. At the same time it shall observe how these theoretic attitudes are reflected in dramatic texts themselves and in scenic practice of Czech theatre of the twentieth century.