Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze - v knihovnách Smíchov a Barrandov
Starting Reader and Information Literacy in the Municipal Library of Prague - library Smíchov and Barrandov
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86641Identifiers
Study Information System: 190509
Collections
- Kvalifikační práce [21698]
Author
Advisor
Referee
Kovářová, Pavla
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
12. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
začínající čtenáři|informační výchova|děti|Městská knihovna v Praze|čteníKeywords (English)
early reader|information education|children|Municipal library of Prague(česky) Práce Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze - v knihovnách Smíchov a Barrandov si bere za cíl popsat a srovnat práci se začínajícími čtenáři a vedení informační výchovy začínajících čtenářů v souladu s rámcovými vzdělávacími programy ve starší centrální městské části Prahy 5 na Smíchově a v novější sídlištní zástavbě na okraji Prahy 5 na Barrandově. Srovnávané knihovny Smíchov a Barrandov patří mezi pobočky Městské knihovny v Praze. Ze srovnání práce těchto knihoven vychází metodické návody pro práci se začínajícími čtenáři, které se opírají o závěry z vedených rozhovorů s učiteli a vychovateli spádových základních a mateřských škol a také s rodiči začínajících čtenářů.
(in English): Work Starting Reader and Information Literacy in the Municipal Library of Prague - library Smíchov and Barrandov aims to describe and compare the work with starting readers and conduct information education starting readers in accordance with the framework educational programs in the older central city of Prague 5-Smíchov and newer housing estate on the outskirts of Prague 5 in Barrandov. Comparator library Smíchov and Barrandov among the branches of the Municipal Library in Prague. From a comparison of these libraries work is based on methodical instructions for working with starting readers, which rely on the conclusions from interviews conducted by teachers and educators catchment primary schools and kindergartens, as well as with parents beginning readers.