Proměny mediálních obsahů a jejich zpracování s nástupem nových médií ilustrované na periodiku 100+1 zahraniční zajímavost
Transformation of topics and their elaboration in the era of the New Media illustrated on publication called "100+1 zahraniční zajímavost"
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86348Identifiers
Study Information System: 166965
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Turek, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
21. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Periodikum 100 + 1 zahraniční zajímavost vychází na území České republiky již od roku 1964 a patří tak mezi nejstarší doposud vycházející magazíny na českém trhu. Práce se zaměřuje na proměnu témat a jejich zpracování v důsledku nástupu digitální éry. Cílem je analyzovat především vliv dostupných technologií pro zpracování mediálních obsahů a produkci periodik. Teoretická část je zpracována deskriptivní analýzou, praktická část se skládá z kvantitativní obsahové analýzy a následně z komparativní analýzy. Doposud bylo téma proměn mediálních obsahů zpracováno především s důrazem na historický kontext a jeho reflexi v médiích, nicméně tato práce se ve své praktické části zaměřuje na formu zpracování témat, využívání multimediálních formátů a práci s inzertním prostorem, čímž nabídne jiný ucelený pohled na problematiku mediální transformace. V práci je věnován prostor i trendu konvergence médií, konkrétně procesu internetizace časopisu 100 + 1 zahraniční zajímavost a rozdílům mezi jeho tištěnou a online verzí. K porovnání a analýze byla zvolena vydání z let 1988 a 2015. V každém z ročníků je zkoumáno 1., 5., 9., 13., 17. a 21. vydání.
This work focuses on the 100 + 1 zahraniční zajímavost magazine and its change due to the digital era. It is one of the oldest Czech magazines with its history dated back to 1964 when it was an instant phenomenon. The analysis in this work focuses on the change of media content and its form because of the start of digital era. The aim of this thesis is to analyse the influence of available technologies on the media content creation and magazine production. The text contains of two bigger parts - theoretical and practical. The theoretical part will contain of descriptive analysis and the practical part will contain quantitative content analysis and comparative analysis. So far, this problematic has been analysed with the focus on historical context influencing the media content. This work aims to provide another point of view on media transformation focusing more on the form and media convergence of the produced content offering. Compared and analysed are issues from years 1988 and 2015. In each year, the analysis focuses on issues No. 1, 5, 9, 13, 17 and 21.