Zobrazit minimální záznam

Hyundai commercials from the semiotic point of view
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorBeťková, Markéta
dc.date.accessioned2017-07-20T10:15:17Z
dc.date.available2017-07-20T10:15:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86341
dc.description.abstractTato diplomová práce nazvaná Reklamy Hyundai z pohledu sémiotiky se zabývá reklamními sděleními a významy, které jsou v nich ve větší či menší míře ukryté. Práce je inspirovaná knihou Rolanda Barthese Mytologie. V první části, v kapitole o značce Hyundai je vymezeno téma práce a nastíněno, proč byly pro analýzu vybrány reklamy prezentující vozy právě této značky. Další část práce tvoří kapitola o reklamě. Reklama je persvazivním typem komunikace, je součástí masových médií a má přesah do psychologie, sociologie, jazykovědy a dalších oborů, z toho důvodu budou v této části zahrnuty také relevantní poznatky příbuzných oborů. Společně s kapitolou o reklamě tvoří teoretický rámec práce kapitola o sémiotice. V té jsou definovány klíčové pojmy sémiotiky, kterými jsou semióza, znak, denotace, konotace, primární a sekundární sémiologický systém a mýtus a je popsána metoda sémiotické analýzy. V souvislosti s mytologií je prostor věnován i Rolandu Barthesovi a jeho pojetí moderního mýtu, který se překrývá s ideologií. V metodologické části je stanoven výzkumný záměr a formulovány výzkumné otázky. V analytické části je popsána denotativní rovina reklamních spotů, jedná se o popis děje, dění v obraze a zvukový doprovod. Samotná sémiotická analýza vychází z denotativní roviny sdělení a jsou v ní dominantním...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis, called Hyundai commercials from the semiotic point of view, deals with audiovisual commercials and their meanings, which can be hidden in them. The thesis is inspired by the book Mythologies which was written by Roland Barthes. The first part of the thesis is a chapter about the car manufacturer Hyundai, its background in the Czech Republic and also the reason for the choice of this brand is stated here. This part is followed by a chapter about advertising. Advertising is a type of persuasive communication, it is a part of mass media and is connected to other sciences such as psychology, social studies, linguistics and others. Relevant knowledge of these fields is used as well. The theoretical background of the thesis is extended in the next chapter which focuses on the science of semiotics. Key terms such as semiosis, sign, denotation, connotation, primary and secondary semiological systems and myth are defined. Also the method of semiotic analysis is explored. In connection with the terms mythology and ideology a subchapter on Roland Barthes follows. In the methodology chapter the research design is stated and research questions are formulated. The analytical chapter consists of the denotative parts of analyzed commercials (the plot together with the scene and sound is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSemiotics - semiotic analysis - mythology - sign - commercials - Roland Barthes - Hyundaien_US
dc.subjectSémiotika - sémiotická analýza - mytologie - znak - reklama - Roland Barthes - Hyundaics_CZ
dc.titleReklamy Hyundai z pohledu sémiotikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId163253
dc.title.translatedHyundai commercials from the semiotic point of viewen_US
dc.contributor.refereePodzimek, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce nazvaná Reklamy Hyundai z pohledu sémiotiky se zabývá reklamními sděleními a významy, které jsou v nich ve větší či menší míře ukryté. Práce je inspirovaná knihou Rolanda Barthese Mytologie. V první části, v kapitole o značce Hyundai je vymezeno téma práce a nastíněno, proč byly pro analýzu vybrány reklamy prezentující vozy právě této značky. Další část práce tvoří kapitola o reklamě. Reklama je persvazivním typem komunikace, je součástí masových médií a má přesah do psychologie, sociologie, jazykovědy a dalších oborů, z toho důvodu budou v této části zahrnuty také relevantní poznatky příbuzných oborů. Společně s kapitolou o reklamě tvoří teoretický rámec práce kapitola o sémiotice. V té jsou definovány klíčové pojmy sémiotiky, kterými jsou semióza, znak, denotace, konotace, primární a sekundární sémiologický systém a mýtus a je popsána metoda sémiotické analýzy. V souvislosti s mytologií je prostor věnován i Rolandu Barthesovi a jeho pojetí moderního mýtu, který se překrývá s ideologií. V metodologické části je stanoven výzkumný záměr a formulovány výzkumné otázky. V analytické části je popsána denotativní rovina reklamních spotů, jedná se o popis děje, dění v obraze a zvukový doprovod. Samotná sémiotická analýza vychází z denotativní roviny sdělení a jsou v ní dominantním...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis, called Hyundai commercials from the semiotic point of view, deals with audiovisual commercials and their meanings, which can be hidden in them. The thesis is inspired by the book Mythologies which was written by Roland Barthes. The first part of the thesis is a chapter about the car manufacturer Hyundai, its background in the Czech Republic and also the reason for the choice of this brand is stated here. This part is followed by a chapter about advertising. Advertising is a type of persuasive communication, it is a part of mass media and is connected to other sciences such as psychology, social studies, linguistics and others. Relevant knowledge of these fields is used as well. The theoretical background of the thesis is extended in the next chapter which focuses on the science of semiotics. Key terms such as semiosis, sign, denotation, connotation, primary and secondary semiological systems and myth are defined. Also the method of semiotic analysis is explored. In connection with the terms mythology and ideology a subchapter on Roland Barthes follows. In the methodology chapter the research design is stated and research questions are formulated. The analytical chapter consists of the denotative parts of analyzed commercials (the plot together with the scene and sound is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV