Zobrazit minimální záznam

State Aid and Financing of Transport Infrastructure under the EU law
dc.contributor.advisorŠmejkal, Václav
dc.creatorAlbrecht, Patrik
dc.date.accessioned2017-07-20T10:13:25Z
dc.date.available2017-07-20T10:13:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86331
dc.description.abstractTato práce se zabývá veřejnou podporou a financováním dopravní infrastruktury dle práva EU. Cílem práce je zodpovědět otázky, zda je financování dopravní infrastruktury veřejnou podporou a pokud ano, zda bude taková veřejná podpora uznána za slučitelnou s vnitřním trhem. Těmito otázkami se vždy musí zabývat členské státy Evropské unie při rozhodování, zda uvolní finanční prostředky na konkrétní infrastrukturní dopravní projekt. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části se autor diplomové práce zaměřil nejprve na sektor letecké dopravy, který se od 90. let 20. století liberalizoval. Díky otevírání trhu soutěžním mechanismům se právě v tomto odvětví jako vůbec prvním začaly orgány EU zabývat kontrolou financování infrastruktur. Letiště přestala být vnímána jako pouhá infrastrukturní zázemí a jejich správci byli shledáni jako podniky ve smyslu judikatury SDEU. Proto tvoří první kapitolu historický exkurz do práva veřejných podpor v oblasti leteckých infrastruktur, jsou zde popsány zásadní rozhodní Komise a SDEU, velký důraz je kladen na analýzu rozhodnutí ve věci Leipzig-Halle. Dále jsou rozebrány relevantní dokumenty Evropské komise k tématu liberalizovaného trhu letecké dopravy ve vztahu k letecké infrastruktuře. Důležitým přínosem práce jsou přehledné analytické tabulky, které autor...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with state aid and financing of transport infrastructure under the EU law. The main aim of the thesis is to answer the question, whether the financing of transport infrastructure is a state aid and if it so, would it be compatible with the internal market. Member States have to ask these questions while they are deciding whether they should use public funds for specific infrastructural project in transportation industry. The thesis is divided into two main parts. In the first part author is focused on airport transportation industry, which has been liberalized since early 90's of 20th century. Thanks to the market opening the completion came in and Commission started to control financing of airport infrastructures. Airports were no longer recognized as an infrastructural facilities and their operators were found as an undertaking in the sense of competition judicature. That is why the first chapter is dealing with the historical excursus of state aid law in the field of aviation infrastructure. The author describes the fundamental decisions of Commission and the Court of Justice of the European Union; a great focus is placed on analysis of the decision on the Leipzig- Halle case. In the third chapter of the first part, there is a deep analysis of the relevant documents...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectState aiden_US
dc.subjecttransportation infrastructureen_US
dc.subjectEU competition lawen_US
dc.subjectLeipzig Halleen_US
dc.subjectairporten_US
dc.subjectrailwayen_US
dc.subjectVeřejná podporacs_CZ
dc.subjectdopravní infrastrukturacs_CZ
dc.subjectsoutěžní právo EUcs_CZ
dc.subjectLeipzig Hallecs_CZ
dc.subjectletištěcs_CZ
dc.subjectželezniční dráhacs_CZ
dc.titleVeřejná podpora a financování dopravní infrastruktury dle práva EUcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-20
dc.description.departmentDepartment of European Lawen_US
dc.description.departmentKatedra evropského právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId188698
dc.title.translatedState Aid and Financing of Transport Infrastructure under the EU lawen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Magdaléna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra evropského právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of European Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá veřejnou podporou a financováním dopravní infrastruktury dle práva EU. Cílem práce je zodpovědět otázky, zda je financování dopravní infrastruktury veřejnou podporou a pokud ano, zda bude taková veřejná podpora uznána za slučitelnou s vnitřním trhem. Těmito otázkami se vždy musí zabývat členské státy Evropské unie při rozhodování, zda uvolní finanční prostředky na konkrétní infrastrukturní dopravní projekt. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části se autor diplomové práce zaměřil nejprve na sektor letecké dopravy, který se od 90. let 20. století liberalizoval. Díky otevírání trhu soutěžním mechanismům se právě v tomto odvětví jako vůbec prvním začaly orgány EU zabývat kontrolou financování infrastruktur. Letiště přestala být vnímána jako pouhá infrastrukturní zázemí a jejich správci byli shledáni jako podniky ve smyslu judikatury SDEU. Proto tvoří první kapitolu historický exkurz do práva veřejných podpor v oblasti leteckých infrastruktur, jsou zde popsány zásadní rozhodní Komise a SDEU, velký důraz je kladen na analýzu rozhodnutí ve věci Leipzig-Halle. Dále jsou rozebrány relevantní dokumenty Evropské komise k tématu liberalizovaného trhu letecké dopravy ve vztahu k letecké infrastruktuře. Důležitým přínosem práce jsou přehledné analytické tabulky, které autor...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with state aid and financing of transport infrastructure under the EU law. The main aim of the thesis is to answer the question, whether the financing of transport infrastructure is a state aid and if it so, would it be compatible with the internal market. Member States have to ask these questions while they are deciding whether they should use public funds for specific infrastructural project in transportation industry. The thesis is divided into two main parts. In the first part author is focused on airport transportation industry, which has been liberalized since early 90's of 20th century. Thanks to the market opening the completion came in and Commission started to control financing of airport infrastructures. Airports were no longer recognized as an infrastructural facilities and their operators were found as an undertaking in the sense of competition judicature. That is why the first chapter is dealing with the historical excursus of state aid law in the field of aviation infrastructure. The author describes the fundamental decisions of Commission and the Court of Justice of the European Union; a great focus is placed on analysis of the decision on the Leipzig- Halle case. In the third chapter of the first part, there is a deep analysis of the relevant documents...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra evropského právacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV