Trendy v marketingu počítačových her
Trends in marketing of computer games
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86266Identifikátory
SIS: 179863
Kolekce
- Kvalifikační práce [17115]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vranka, Marek
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
21. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Marketing, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, public relations, počítačové hry, digitální hryKlíčová slova (anglicky)
Marketing, marketing mix, promotion, promotional mix, public relations, computer games, digital games1 Abstrakt Bakalářská práce pojednává o marketingu počítačových her se zaměřením na marketingovou komunikaci. V současné době je herní trh přesycen a společnosti hledají cesty, jak vyniknout a zaujmout veřejnost. Práce se zprvu zaměřuje na marketingový mix digitálních her, osvětluje specifika produktu, již zmiňovaného trhu, způsobu financování a distribučních cest, přičemž seznamuje čtenáře s novou oblastí digitální distribuce. Pro ucelení mixu je zároveň nezbytné definovat spotřebitele a fanouška, a následně se práce zaměřuje na marketingovou komunikaci. Tu podrobněji zkoumá skrze kostru komunikačního mixu, který ale musel být pro potřeby práce rozšířen o oblast online komunikace a práce s komunitou. Práce si klade otázku, v čem jsou právě hry specifické a čím se odlišuje jejich marketingová komunikace. Ukazuje, jaké jsou v komunikaci trendy, a zároveň je demonstruje na praktické části, která se skládá z případové studie o hře Zaklínač III: Divoký hon. Teoretické poznatky jsou zde propojeny s praktickým využitím a také jsou otestovány dotazníkovým šetřením, jež zjišťuje, jaké komunikační aktivity byly natolik výrazné, že upoutaly hráčovu pozornost. Práce shrnuje marketingové aktivity vývojářů a české distribuce.
1 Abstract This bachelor thesis deals with marketing of computer games with a focus on promotion. The game market is currently over-saturated, and companies are looking for ways to design and communicate their product in order to differ from a huge amount of similar titles. At first, the work focuses on the marketing mix of digital games, describing the specifics of the product of this market, the way of financing and the distribution channels, and introducing the reader to the new area of digital distribution. It is also necessary to define consumers and fans in order to complete the mix. Then, the work focuses on promotion, which is examined in detail through the framework of the communication mix. For the needs of the work, the mix was extended in the field of online communication and community work. The thesis asks in which way the games are specific, and how their communication is different. The work shows trends in communication, and at the same time demonstrates trends in the practical part. This part consists of a case study on the Witcher III: the Wild Hunt. Theoretical knowledge is linked to practical use here. Theory is also tested by a questionnaire survey that identifies what communication activities were so significant that they captured the player's attention. The work summarizes marketing...