Vývoj a Customizace online nakupování: případová studie SizeID v letech 2013-2016
The evolution and customization of online shopping: case study SizeID 2013-2016
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86217Identifikátory
SIS: 179889
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Online nakupování, customizace, start-up, službyKlíčová slova (anglicky)
Online shopping, customization, start-up, services(abstrakt) Práce se zaměřuje na vývoj a customizaci online nakupování. V teoretické části představuje klíčové pojmy ze zkoumané oblasti, jako jsou internet a elektronické obchodování a trendy v online nakupování. Dále vysvětluje pojem služba, jeho charakteristické vlastnosti a způsob, jak lze službu klasifikovat a na základě jejího charakteru propagovat. V další části autorka objasňuje pojem customizace. Poslední část teoretického celku je věnována start-upům, tedy možným definicím a komunikaci těchto specifických businessů. V praktické části je nejprve popsána metoda práce, následuje případová studie, jejíž součástí je vyhodnocení kvantitativního průzkumu, které odpovídá na výzkumnou otázku. Závěr tvoří analýza získaných dat, na základě níž jsou vznesena doporučení pro firmu zkoumanou v případové studii, spolu s určením pravděpodobného dalšího směřování zkoumaného fenoménu.
This work is focused on the evolution and customization of online shopping. The theoretical part presents some key terms from this area of study, like the internet and e-commerce or trends in online shopping. Then it explains the term service, its characteristics and the manner of classifying and promoting a service, based on its characteristics. In the next part, the author elucidates the term customization. The last part of the theoretical unit is dedicated to start-ups, their possible definitions and the communication of these very special types of business. In the practical part, the method is described first, followed by the case study, which contains the evaluation of the quantitative research that answers the research question. The summary contains some analysis of the data gained, followed by some recommendations for the company described in the case study, which are coming from the analysis, together with a prognosis of the upcoming direction that is the most likely for the phenomenon examined.