HexMage - Encounter Balancing in Hex Arena
HexMage - Balancování setkání v hexové aréně
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86203Identifiers
Study Information System: 185190
Collections
- Kvalifikační práce [11214]
Author
Advisor
Referee
Moudřík, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming and Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
20. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
počítačové hry, balancování soubojů, hexová aréna, rpg prvkyKeywords (English)
video games, encounter balancing, hex arena, rpg elementsNázev práce: HexMage - Balancování setkání v hexové aréně Autor: Jakub Arnold Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Jakub Gemrot, Katedra softwaru a výuky infor- matiky Abstrakt: Procedurální generování obsahu (PCG - procedural content genera- tion) je zejména prozkoumáváno v kontextu vytváření herních map, nikoliv však pro účely generování herních postav. Cílem této práce je navrhnout tahovou hru s RPG prvky s úplnou informací, na které implementujeme algoritmus pro balancování setkání. Hra probíhá v hexové aréně, v níž bojují dva týmy proti sobě. Každý tým je složen z několika hráčem ovládaných postav s různými schop- nostmi. Naším cílem je generovat atributy těchto schopností, abychom docílili vyváženého souboje. Dalším cílem je také naprogramovat umělou inteligenci, která bude použita pro automatické testování PCG algoritmu. Cílem je, aby vygenerovaný nepřítel byl stejně silný jako hráč, ale dostatečně odlišný. Klíčová slova: počítačové hry, balancování soubojů, hexová aréna, rpg prvky 1
Title: HexMage - Encounter Balancing in Hex Arena Author: Jakub Arnold Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Department of Software and Computer Science Education Abstract: Procedural content generation (PCG) is mostly examined in the con- text of map/environment creation, rather than generating the actual game char- acters. The goal of this thesis is to design a turn-based RPG-like game with perfect information for which we can generate balanced encounters. The game consists of a hex-based arena in which two teams fight. Each team consists of a few player controller characters with unique abilities. We generate the attributes of these abilities in order to make the encounter balanced. We will also build an AI that can be used to automatically play-test the PCG algorithm. The goal is to generate an equally strong, but different opponent. Keywords: video games encounter balancing hex arena rpg elements 1