Politický marketing a osobní branding: případová studie Dominik Feri a Matěj Hollan v online prostředí
Political marketing and Perosnal Branding in the Online Public Sphere: A case Study of Dominik Feri and Matěj Hollan
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86062Identifiers
Study Information System: 179720
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Vranka, Marek
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
politický marketing, osobní branding, značka v politickém prostředí, sociální sítě, Facebook, Dominik Feri, Matěj HollanKeywords (English)
political marketing, personal branding, brand in political segment, social networks, Facebook, Dominik Feri, Matěj Hollan(abstrakt) Tato bakalářská práce se zabývá osobním brandingem Matěje Hollana a Dominika Feriho na sociální síti Facebook. Práce je rozděleno na tři hlavní části - teoretickou, metodologickou a praktickou. Teoretická část seznamuje čtenáře s nezbytnými pojmy pro pochopení této problematiky. Metodologická část představuje výzkumný model s jeho výhodami a nevýhodami, a konečně praktická část již zkoumá komunikaci obou subjektů na uvedené sociální síti po dobu měsíce října 2016. Tato práce si klade za cíl zjistit, zda facebookové profily obou zmiňovaných politiků vykazují prvky osobního brandingu. Pokud se tato hypotéza potvrdí, sekundárním cílem práce je zjistit, jak se jejich osobní branding projevuje a jakým způsobem se od sebe branding Matěje Hollana a branding Dominika Feriho odlišuje. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní výzkumná technika, konkrétně tematická analýza, deskriptivní metoda s prvky komparace a semistrukturovaný rozhovor.
The bachelor thesis is focused on Matěj Hollan's and Dominik Feri's personal branding on the social network Facebook. The thesis was divided into three main parts - theoretical, methodological and practical. In the theoretical framework, concepts necessary to understand the issue are introduced. The methodological part presents the research model with its advantages and disadvantages and finally, the practical part examines the communication of both subjects on the mentioned social network in October 2016. This thesis aims to discover if Facebook profiles of the two mentioned politicians show elements of personal branding. If this hypothesis is confirmed, the secondary aim of the thesis is to find out how their personal branding is reflected and what is the difference between them. The qualitative research methodology was selected for the research, specifically the descriptive analysis and the semi- structured interview.