Komunikace České televize na sociálních sítích
Communication ov Czech Television on social networks
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86016Identifiers
Study Information System: 152391
Collections
- Kvalifikační práce [12440]
Author
Advisor
Referee
Jirků, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
16. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Sociální sítě, sociální media, Facebook, Twitter, Google+, Česká televize
Keywords (English)
Social networking sites, social media, Facebook, Twitter, Google+, Czech Television
Tato bakalářská práce se zabývá komunikací České televize na sociálních sítích. Jejím cílem je na příkladu České televize analyzovat, jakým způsobem komunikuje na sociálních sítích veřejnoprávní médium. Teoretická část se zabývá definicí a představením sociálních sítí se zaměřením na Facebook, Twitter a Google+. Její součástí je také přehled uživatelsky nejpoužívanějších sociálních sítí a jejich zařazení do kontextu sociálních médií. Metodou výzkumu je kvantitativní a kvalitativní analýza veškerého obsahu, který publikovaly hlavní profily České televize, stanice ČT24 a pořadu Hyde Park Civilizace na sociálních sítích Facebook, Twitter a Google+ v období od 21. 3. 2016 do 3. 4. 2016. Analýza je zároveň doplněná o celkovou interpretaci získaných dat prostřednictvím odpovědí na předem zvolené výzkumné otázky.
This bachelor's thesis focuses on the communication of Czech Television on social networks. Its goal is to analyse how public media communicate via social networks using the analysis of Czech Television as an example. The theoretical part deals with the definition and introduction of social networks with the focus on Facebook, Twitter and Google+. It also contains an overview of the most popular social networks and places them in context of social media. The method used in this thesis is a quantitative and qualitative analysis of all content, that was published on the main profiles of Czech Television, channel ČT24 and the Hyde Park Civilizace programme on Facebook, Twitter and Google+ between the 21st of March 2016 and the 3rd of April 2016. The analysis is completed by an overall interpretation of the gained data using responses to carefully chosen research questions.