Corporate Social Responsibility and Stock Market Performance: CSR Impact After the Financial Crisis and the Role of Primary CSR Activities
Corporate Social Responsibility and Stock Market Performance: CSR Impact After the Financial Crisis and the Role of Primary CSR Activities
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85886Identifikátory
SIS: 185513
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štěpánek, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
13. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
společenská odpovědnost firem, podnikatelská etika, výkonnost na akciovém trhu, fixní efektyKlíčová slova (anglicky)
corporate social responsibility, CSR, business ethics, stock market performance, fixed effectsTato práce analyzuje vztah mezi společenskou odpovědností firem a firemní výkonností na akciovém trhu v období po finanční krizi. Je použito nejnovější dostupné měřítko společenské odpovědnosti, zvané Thomson Reuters Environmental, Social, Governance, and Controversies skóre. Výsledky panelové regrese na základě modelu fixních efektů ukazují signifikantní, pozitivní vliv tohto skóre na finanční výsledky firem. Společensky odpovědné aktivity jsou dále rozděleny na ty, které jsou úzce spjaté s konkrétním typem podnikání zkoumaných firem, zvané primární, a na ty, které s ním přímo spo- jené nejsou, zvané sekundární. Toto rozdělení doposud nebylo v akademické literatuře provedeno. Empirické výsledky naznačují, že pokud firmy chtějí zvýšit ceny jejich akcií skrze společenskou odpovědnost, tak je jim doporučováno, aby si vybíraly jejich společensky odpovědné iniciativy strategicky. Vliv primárních společensky odpovědných aktivit je sig- nifikantně pozitivní, ale sekundární společensky odpovědné aktivity už finanční výsledky výrazněji neovlivňují. Klasifikace JEL: A130, G110 Klíčová slova: společenská odpovědnost firem, podnikatelská etika, výkonnost na ak- ciovém trhu, fixní efekty
This thesis analyses the relationship between corporate social responsibility and com- panies' stock market performance in the post-financial crisis period. A new measure of social responsibility is used, called Thomson Reuters Environmental, Social, Governance, and Controversies Score. The results of the Fixed Effects regression show a significant, positive impact of the Score on the financial results of companies. Socially responsible activities are further divided into those closely related to the specific type of business of examined companies, called primary, and into those that are not dir- ectly related to the companies' business core, called secondary. Such distinction has not yet been made in the academic literature. Empirical results suggest that if companies aim at increasing their share prices also via the corporate social responsibility channel, they are encouraged to select their socially responsible initiatives strategically. The im- pact of the primary responsible activities on the corporate stock market performance is significantly positive, while the secondary responsible activities do not affect the financial results substantially. JEL Classification: A130, G110 Keywords: corporate social responsibility, CSR, business ethics, stock market perform- ance, fixed effects