Management a marketing sportovní akce - závod Světového poháru v běhu na lyžích Pražská lyže 2007
Management and marketing of the sport event - a Cross-country World Cup race Prague Ski 2007
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/856Identifiers
Study Information System: 57746
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Malecha, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
28. 4. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Název: Management a marketing sportovní akce - závod Světového poháru v běhu na lyžích Pražská lyže 2007 Cíle práce: Cílem diplomové práce je podrobná analýza managementu a marketingu sportovní akce Pražská lyže 2007, odhalení nedostatků při organizaci akce a návrhy na jejich odstranění. Metody: Pro dosažení cílů bylyjako vhodné metody zvoleny popisná analýza, SWOT analýza pro rozbor silných a slabých stránek, odhad příležitostí a hrozeb akce a také interview. Výsledky: Práce poukazuje na možnosti, jak zefektivnit organizaci sportovní události mezinárodm'ho charakteru, a přináší stručný návod, jak podobnou akci uspořádat. Klíčová slova: popisná analýza, SWOT analýza, interview, sportovní management, sponzoring, management sportovní akce 2
(English version) Title: Management and marketing ofthe sport event - a Cross-country World Cup race Prague Ski 2007 Objectives: The objective ofthe dissertation is a detailed management and marketing analysis ofthe sport event Prague Ski 2007, error analysis and the elimination ofthe errors for the next year. Methods: Describing analysis, SWOT analysis ofthe strengths, weaknesses, opportunities and threats and interview have been chosen as the proper methods for reaching the objectives. Results: The dissertation shows the possibilities how to organize an international sport event more effectively and brings a short instruction manual how to organize a similar sport event. Keywords: describing analysis, SWOT analysis, interview, sports management, sponsorship, sport event management 3