Show simple item record

Management and marketing of the sport event - a Cross-country World Cup race Prague Ski 2007
dc.contributor.advisorNavrátilová, Miroslava
dc.creatorLosová, Karolína
dc.date.accessioned2017-04-07T16:25:49Z
dc.date.available2017-04-07T16:25:49Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/856
dc.description.abstract(English version) Title: Management and marketing ofthe sport event - a Cross-country World Cup race Prague Ski 2007 Objectives: The objective ofthe dissertation is a detailed management and marketing analysis ofthe sport event Prague Ski 2007, error analysis and the elimination ofthe errors for the next year. Methods: Describing analysis, SWOT analysis ofthe strengths, weaknesses, opportunities and threats and interview have been chosen as the proper methods for reaching the objectives. Results: The dissertation shows the possibilities how to organize an international sport event more effectively and brings a short instruction manual how to organize a similar sport event. Keywords: describing analysis, SWOT analysis, interview, sports management, sponsorship, sport event management 3en_US
dc.description.abstractNázev: Management a marketing sportovní akce - závod Světového poháru v běhu na lyžích Pražská lyže 2007 Cíle práce: Cílem diplomové práce je podrobná analýza managementu a marketingu sportovní akce Pražská lyže 2007, odhalení nedostatků při organizaci akce a návrhy na jejich odstranění. Metody: Pro dosažení cílů bylyjako vhodné metody zvoleny popisná analýza, SWOT analýza pro rozbor silných a slabých stránek, odhad příležitostí a hrozeb akce a také interview. Výsledky: Práce poukazuje na možnosti, jak zefektivnit organizaci sportovní události mezinárodm'ho charakteru, a přináší stručný návod, jak podobnou akci uspořádat. Klíčová slova: popisná analýza, SWOT analýza, interview, sportovní management, sponzoring, management sportovní akce 2cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleManagement a marketing sportovní akce - závod Světového poháru v běhu na lyžích Pražská lyže 2007cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-04-28
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId57746
dc.title.translatedManagement and marketing of the sport event - a Cross-country World Cup race Prague Ski 2007en_US
dc.contributor.refereeMalecha, Petr
dc.identifier.aleph000976224
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Management a marketing sportovní akce - závod Světového poháru v běhu na lyžích Pražská lyže 2007 Cíle práce: Cílem diplomové práce je podrobná analýza managementu a marketingu sportovní akce Pražská lyže 2007, odhalení nedostatků při organizaci akce a návrhy na jejich odstranění. Metody: Pro dosažení cílů bylyjako vhodné metody zvoleny popisná analýza, SWOT analýza pro rozbor silných a slabých stránek, odhad příležitostí a hrozeb akce a také interview. Výsledky: Práce poukazuje na možnosti, jak zefektivnit organizaci sportovní události mezinárodm'ho charakteru, a přináší stručný návod, jak podobnou akci uspořádat. Klíčová slova: popisná analýza, SWOT analýza, interview, sportovní management, sponzoring, management sportovní akce 2cs_CZ
uk.abstract.en(English version) Title: Management and marketing ofthe sport event - a Cross-country World Cup race Prague Ski 2007 Objectives: The objective ofthe dissertation is a detailed management and marketing analysis ofthe sport event Prague Ski 2007, error analysis and the elimination ofthe errors for the next year. Methods: Describing analysis, SWOT analysis ofthe strengths, weaknesses, opportunities and threats and interview have been chosen as the proper methods for reaching the objectives. Results: The dissertation shows the possibilities how to organize an international sport event more effectively and brings a short instruction manual how to organize a similar sport event. Keywords: describing analysis, SWOT analysis, interview, sports management, sponsorship, sport event management 3en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV