Typologie ředitelů základních uměleckých škol v jejich sebepojetí
Elementary art schools directors typology from the point of view of their self concept
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85434Identifikátory
SIS: 186749
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Veteška, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
23. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Ředitel, manažer, leader, typologie osobnosti, osobnost, sebepoznání, sebepojetí, základní umělecká škola, vedení lidíKlíčová slova (anglicky)
Director, manager, leader, typology of personality, self-knowledge, self-concept, elementary school of arts, leadershipDiplomová práce se zabývá zkoumáním a hlubším pochopením problematiky vztahu typologie osobnosti a stylem řízení vedoucích pracovníků v českém školství, tedy ředitelů, z pohledu jejich sebepojetí. Smyslem je zjistit existenci vztahu mezi osobnostními charakteristikami a způsobem vedení školy. Jaká typologie ředitele v českém vzdělávacím systému se dá považovat za efektivní ve vztahu k řízení vzdělávací instituce jako je česká škola a zda si toto prostředí žádá svou "vlastní" typologii. Vychází z teoretických podkladů a poznatků, zabývající se osobností a různými teoriemi o její typologii, manažerském pojetí ředitele školy v ČR, styly řízení, existencí typologií příbuzných oblastí. Výzkumné šetření bude probíhat kombinací forem, a to formou dotazníkovou a formou polo-strukturovaných rozhovorů. Základním výzkumným vzorkem jsou ředitelé základních uměleckých škol České republiky.
The thesis deals with the exploration and deeper understanding of the problems of relations personality typology and style of management of executives in the Czech education system, ie directors, from the perspective of self-concept. The purpose is to ascertain existence of a relationship between personality characteristics and the manner of school management. What typology director of the Czech education system can be considered effective in relation to the management of educational institutions such as the Czech school and whether this environment calls for a new, own typology. Based on the theoretical background and knowledge dealing with the personality and different theories about its typology, managerial approach to the school principal in the Czech Republic, management styles, the typology of the existence of related areas. The survey will be a combination of forms, in the form of a questionnaire in the form of semi-structured interviews. The basic research sample are directors of art schools of the Czech Republic.
