Role zahraničních studijních pobytů budoucích učitelů
Role of study abroad for future teachers
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85402Identifiers
Study Information System: 148577
Collections
- Kvalifikační práce [16848]
Author
Advisor
Referee
Veteška, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Management of Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
PROGRAM ERASMUS, OSOBNOST UČITELE, ZAHRANIČÍ, STUDIJNÍ POBYT, CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍKeywords (English)
ERASMUS PROGRAMME, TEACHER'S PERSONALITY, ABROAD, STUDY ABROAD, LIFE LONG EDUCATION(česky): Diplomová práce Role zahraničních studijních pobytů budoucích učitelů se zabývá tím, jakou roli může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele, které oblasti profesní přípravy pobytem mohou být nejvíce ovlivněny. V teoretické části práce popisuje studium v zahraničí a program Erasmus. Dále se zabývá se osobností učitele, jeho kompetencemi a pedagogickými dovednostmi. Praktická část je věnována konkrétním zahraničním studijním pobytům vybraných studijních programů, analýze jejich studijních plánů a míře možného vlivu na budoucí učitele
(in English): The master's thesis The Role of Studying Abroad for Future Teachers deals with the impact of an international study visit on prospective teachers and identifies areas of their professional training which can be affected most. The theoretical part of the thesis expands on studying abroad and the Erasmus Programme. It also deals with the teacher's personality, their competencies and pedagogical skills. The practical part of the thesis is devoted to specific international study visits within selected academic fields; it also analyses the respective study plans and estimates the extent of their possible influence on future teachers.