Rozvoj komunikačních dovedností u integrovaných žáků 1. stupně ZŠ
Communication skills development integrated pupils 1st stage of primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85339Identifikátory
SIS: 176320
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopečný, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
1. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Individuální vzdělávací plán, integrace, jazyk, komunikace, řeč, slovní zásoba, speciální vzdělávací potřebyKlíčová slova (anglicky)
Communication, individual education program, integration, language, special educational needs, speech, speech therapyDiplomová práce se zabývá speciálně pedagogickou problematikou vzdělávání integrovaných žáků 1. stupně základní školy. Klade si za cíl analyzovat komunikativní dovednosti u žáků s různými speciálními vzdělávacími potřebami. Dílčím cílem diplomové práce je zjistit rozvoj jednotlivých jazykových rovin u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni základní školy dle příběhu z učebnice, kterou běžně ve výuce využívají. Teoretická část je východiskem pro splnění stanovených cílů. Věnuje se komunikaci, řeči a jejímu rozvoji, individuálnímu vzdělávacímu plánu. V praktické části byla použita metoda kvalitativního charakteru - kazuistiky žáků 1. stupně ZŠ s různými speciálními vzdělávacími potřebami.
This thesis deals the special pedagogical problems of education of integrated pupils in primary school. The aim of this thesis is analyze the communicative skills of pupils with different educational needs. The partial aim of this thesis is finding development of individual language levels of children with special educational needs in primary school according to a story from the book that commonly used in the classroom. The theoretical part is the basis for meeting performance targets. It dedicated to communication, speech and its development and individual education program. The practical part is based on method of qualitative nature - casuistries of pupils with different educational needs in primary school.
