Vyhodnocení rizika svahových pohybů pro plánovanou stavbu rychlostní silnice R35 v oblasti jižního obchvatu Turnova
The risk assessement of slope deformations for the R35 Highway project in the region of the southern by-pass of Turnov city
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85103Identifiers
Study Information System: 172489
Collections
- Kvalifikační práce [20312]
Author
Advisor
Consultant
Boháč, Jan
Rott, Josef
Referee
Krejčí, Oldřich
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Applied Geology
Department
Institute of Hydrogeology, Engineering Geology and Applied Geophysics
Date of defense
30. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Plánovaná rychlostní silnice R35 je v papírové podobě známá už od roku 1963, ale do dnešního dne jsou postaveny jen některé úseky. Mezi ně patří i plánovaný úsek přes Český ráj. Existuje několik variant, kudy by mohla rychlostní silnice vést, ale žádná z nich není plně dokonalá. Zatím vítězná severní varianta má naplánovaný jižní obchvat Turnova pomocí tunelu, který má vést pod obcemi Mašov, Hamry a Pelešany. Bohužel toto území je známé jako dočasně uklidněné sesuvné území. Tato diplomová práce se zabývá zjištěním smykové plochy sesuvu pomocí geofyzikálního měření ERT, mapováním zkoumaného svahu v měřítku1: 5000 a možnými dopady vybudovaného tunelu na obce. Mapování proběhlo v březnu roku 2016 a spolu s dokumentačními body je mapa součástí přílohy této práce. Klíčová slova: silnice R35, tunel, ERT, stabilita svahu, mapování sesuvu
The planned R35 expressway has been known in paper form since 1963, but to date only a few sections have been built. These include the planned stretch through Bohemian Paradise. There are several ways to drive the highway, but none of them is perfect. So far, the winning northern variant has a planned southern bypass of Turnov using a tunnel to lead under the villages of Mašov, Hamry and Pelešany. Unfortunately, this area is known as a temporarily soiled landslide area. This thesis deals with the detection of the sliding surface of the sludge by means of geophysical measurement of ERT, mapping of the studied slope in the scale of 1: 5000 and possible impacts of the built tunnel on the municipalities. The mapping took place in March 2016 and together with the documentation points, is a map of the annex to this thesis. Keywords: R35 road, tunnel, ERT, slope stability, landslide mapping