Informační gramotnost na středních školách: výzkum na obchodní akademii v Táboře a implementace výsledků do praxe
Information education at secondary schools: research at Business Academy in Tábor and implementation of the results into practice
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8503Identifikátory
SIS: 27749
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černá, Milena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
2. 4. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Cílem rigorózní práce je zmapování současného stavu informační gramotnosti na středních školách na základě konkrétního průzkumu na Obchodní akademii v Táboře. Úkolem je analyzovat proces efektivní práce s informacemi v souladu s osnovami obchodní akademie a podat výčet informačních dovedností žáků střední školy. Úvodní kapitola by měla podat přehled o základních pojmech týkajících se informační výchovy a vzdělávání. V dalších kapitolách jsou ilustrovány informační dovednosti žáků střední školy na základě dotazníkového šetření, možnosti zapojení informační výchovy do jednotlivých předmětů, spolupráce školy a knihovny, přínos informační výchovy pro žáky střední školy atd. Práce vychází z praktické zkušenosti s výukou informační výchovy na Obchodní akademii v Táboře. Věnuje se také teoretickým aspektům informační výchovy se zřetelem na prostředí středních škol. Rigorózní práce je určena zájemcům o problematiku informační výchovy a zároveň nepatrným pokusem o návrh úpravy vzdělávacího systému v České republice.