Zobrazit minimální záznam

Social networks and the risks arising from their use
dc.contributor.advisorSyřiště, Ivo
dc.creatorLechnerová, Veronika
dc.date.accessioned2017-11-08T10:59:24Z
dc.date.available2017-11-08T10:59:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84865
dc.description.abstractTITLE: Social networks and the risks arising from their use AUTHOR: Veronika Lechnerova, DiS. DEPARTMENT: SUPERVISOR: PhDr. Ivo Syřiště, PhD. KEYWORDS: Social networks, safety on social networks, cyberbullying, cybergrooming, prevention. Bachelor thesis is focused on the risks arising from the use of social networking by elementary school children. It is divided into two parts, theoretical and practical. The first part is focused on theoretical definition of social networking, discusses the risks and prevention of adverse phenomena that occur on these networks. The practical part focused on the implementation and evaluation of a questionnaire survey, which was performed at the Elementary school Cesky Brod. The goal of the thesis is the comparison of theoretical knowledge about the risks of social networking dawn form literature and other sources that are formulated through hypotheses, and subsequent comparison of these hypotheses with the results of the survey. The conclusion of this thesis is the finding that among elementary school children eleven to fifteen years old, Facebook and YouTube are the most popular social networks. The results show that more than fifty percent of children have existing private profiles. Less than half of selected students experienced negative behaviour on the social networks....en_US
dc.description.abstractNÁZEV: Sociální sítě a rizika jejich užívání v prostředí ZŠ AUTOR: Veronika Lechnerová, DiS. KATEDRA (ÚSTAV): Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Ivo Syřiště, PhD. ABSTRAKT KLÍČOVÁ SLOVA: Sociální sítě, internetová gramotnost, kyberšikana, prevence Bakalářská práce je zaměřena na rizika plynoucí z užívání a navštěvování sociálních sítí dětmi základních škol. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na teoretické vymezení problematiky sociálních sítí, pojednává o rizicích a prevenci před nežádoucími jevy, které se na těchto sítích vyskytují. Praktická část je zaměřena na realizaci a vyhodnocení dotazníkového šetření, jenž bylo realizováno na Základní škole Český Brod. Cílem bakalářské práce je srovnání teoretických poznatků ohledně rizik sociálních sítí načerpaných z odborné literatury a dalších zdrojů, které jsou formulovány formou hypotéz a následné srovnání těchto hypotéz s výsledky dotazníkového šetření. Výsledkem bakalářské práce je zjištění, že u dětí ve věku jedenáct až patnáct let na dané základní škole, je nejoblíbenější sociální sítí Facebook a Youtube. Dále pak také z výsledků vyplývá, že více než padesát procent má svůj profilový účet na vybraných sítích zabezpečen. Méně než polovina vybraných žáků se na sociální síti setkala s negativním chováním a v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectinternetová gramotnostcs_CZ
dc.subjectkyberšikanacs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectSocial networksen_US
dc.subjectinternet literacyen_US
dc.subjectcyberbullyen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.titleSociální sítě a rizika plynoucí z jejich užívání v prostředí ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-26
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174221
dc.title.translatedSocial networks and the risks arising from their useen_US
dc.contributor.refereeHanková, Zdeňka
dc.identifier.aleph002140837
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Sociální sítě a rizika jejich užívání v prostředí ZŠ AUTOR: Veronika Lechnerová, DiS. KATEDRA (ÚSTAV): Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Ivo Syřiště, PhD. ABSTRAKT KLÍČOVÁ SLOVA: Sociální sítě, internetová gramotnost, kyberšikana, prevence Bakalářská práce je zaměřena na rizika plynoucí z užívání a navštěvování sociálních sítí dětmi základních škol. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na teoretické vymezení problematiky sociálních sítí, pojednává o rizicích a prevenci před nežádoucími jevy, které se na těchto sítích vyskytují. Praktická část je zaměřena na realizaci a vyhodnocení dotazníkového šetření, jenž bylo realizováno na Základní škole Český Brod. Cílem bakalářské práce je srovnání teoretických poznatků ohledně rizik sociálních sítí načerpaných z odborné literatury a dalších zdrojů, které jsou formulovány formou hypotéz a následné srovnání těchto hypotéz s výsledky dotazníkového šetření. Výsledkem bakalářské práce je zjištění, že u dětí ve věku jedenáct až patnáct let na dané základní škole, je nejoblíbenější sociální sítí Facebook a Youtube. Dále pak také z výsledků vyplývá, že více než padesát procent má svůj profilový účet na vybraných sítích zabezpečen. Méně než polovina vybraných žáků se na sociální síti setkala s negativním chováním a v...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Social networks and the risks arising from their use AUTHOR: Veronika Lechnerova, DiS. DEPARTMENT: SUPERVISOR: PhDr. Ivo Syřiště, PhD. KEYWORDS: Social networks, safety on social networks, cyberbullying, cybergrooming, prevention. Bachelor thesis is focused on the risks arising from the use of social networking by elementary school children. It is divided into two parts, theoretical and practical. The first part is focused on theoretical definition of social networking, discusses the risks and prevention of adverse phenomena that occur on these networks. The practical part focused on the implementation and evaluation of a questionnaire survey, which was performed at the Elementary school Cesky Brod. The goal of the thesis is the comparison of theoretical knowledge about the risks of social networking dawn form literature and other sources that are formulated through hypotheses, and subsequent comparison of these hypotheses with the results of the survey. The conclusion of this thesis is the finding that among elementary school children eleven to fifteen years old, Facebook and YouTube are the most popular social networks. The results show that more than fifty percent of children have existing private profiles. Less than half of selected students experienced negative behaviour on the social networks....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021408370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV