Zobrazit minimální záznam

Controversial Issues as a Part of Education in Primary Schools
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorRadecká, Lenka
dc.date.accessioned2017-09-05T12:59:06Z
dc.date.available2017-09-05T12:59:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84746
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá probíráním kontroverzních témat či problémů v rámci výuky na prvním stupni základních škol. Hlavními cíli této práce je zjistit, proč je vhodné začleňovat tato témata do výuky, jestli je vůbec možné zabývat se jimi i s dětmi mladšího školního věku a jak taková témata lze v rámci výuky probírat. Teoretická část práce začíná vymezením pojmu kontroverzní téma (KT), dále se věnuje vývojovým předpokladům dětí pro zabývání se jimi, souvislostí KT s výchovou k občanství a s globálním rozvojovým vzděláním a metodám, kterými lze KT probírat. Dotazníkovým šetřením a rozhovorem bylo v rámci empirické části zkoumáno, zda učitelé do výuky začleňují KT, proč a jakým způsobem. klíčová slova: kontroverzní téma / problém, globální problém, aktuální problém, průřezová témata, primární vzdělávání, výchova k občanství, globální rozvojové vzdělávání, Filosofie pro dětics_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on dealing with controversial issues in primary schools. The main aim of this work is to find out why it is appropriate to integrate these issues into teaching, whether it is even possible for primary school pupils to deal with them and how these topics can be taught and integrated. The theoretical part begins by defining the term controversial issue, then it is devoted to developmental presupposition of primary school children for dealing with controversial issues, then how these issues relate to Citizenship and Global Education, and which methods can be used for dealing with controversial issues. By using questionnaire and interviews it was explored whether teachers are integrating these issues into their teaching, why and which way they do that. keywords: controversial issues / problems, global issues, current issue, cross-curricular themes, primary education, Citizenship Education, Global Education, Philosophy for childrenen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcontroversial issuesen_US
dc.subjectproblemsen_US
dc.subjectglobal issuesen_US
dc.subjectcurrent issueen_US
dc.subjectcross-curricular themesen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectCitizenship Educationen_US
dc.subjectGlobal Educationen_US
dc.subjectPhilosophy for childrenen_US
dc.subjectkontroverzní témacs_CZ
dc.subjectproblémcs_CZ
dc.subjectglobální problémcs_CZ
dc.subjectaktuální problémcs_CZ
dc.subjectprůřezová tématacs_CZ
dc.subjectprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvýchova k občanstvícs_CZ
dc.subjectglobální rozvojové vzdělávánícs_CZ
dc.subjectFilosofie pro dětics_CZ
dc.titleKontroverzní témata jako součást výuky na prvním stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-24
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId173069
dc.title.translatedControversial Issues as a Part of Education in Primary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeUhlířová, Jana
dc.identifier.aleph002140396
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá probíráním kontroverzních témat či problémů v rámci výuky na prvním stupni základních škol. Hlavními cíli této práce je zjistit, proč je vhodné začleňovat tato témata do výuky, jestli je vůbec možné zabývat se jimi i s dětmi mladšího školního věku a jak taková témata lze v rámci výuky probírat. Teoretická část práce začíná vymezením pojmu kontroverzní téma (KT), dále se věnuje vývojovým předpokladům dětí pro zabývání se jimi, souvislostí KT s výchovou k občanství a s globálním rozvojovým vzděláním a metodám, kterými lze KT probírat. Dotazníkovým šetřením a rozhovorem bylo v rámci empirické části zkoumáno, zda učitelé do výuky začleňují KT, proč a jakým způsobem. klíčová slova: kontroverzní téma / problém, globální problém, aktuální problém, průřezová témata, primární vzdělávání, výchova k občanství, globální rozvojové vzdělávání, Filosofie pro dětics_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on dealing with controversial issues in primary schools. The main aim of this work is to find out why it is appropriate to integrate these issues into teaching, whether it is even possible for primary school pupils to deal with them and how these topics can be taught and integrated. The theoretical part begins by defining the term controversial issue, then it is devoted to developmental presupposition of primary school children for dealing with controversial issues, then how these issues relate to Citizenship and Global Education, and which methods can be used for dealing with controversial issues. By using questionnaire and interviews it was explored whether teachers are integrating these issues into their teaching, why and which way they do that. keywords: controversial issues / problems, global issues, current issue, cross-curricular themes, primary education, Citizenship Education, Global Education, Philosophy for childrenen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021403960106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV