dc.contributor.advisor | Svobodová, Radmila | |
dc.creator | Stocková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-06-22T08:29:46Z | |
dc.date.available | 2017-06-22T08:29:46Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84742 | |
dc.description.abstract | Tato práce se skládá z teoretické a praktické části a zabývá se tématem Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu. Teoretická část se skládá ze tří částí. První část se věnuje dramatické výchově, druhá strukturovanému dramatu a třetí dyslexii. Část týkající se dramatické výchovy je dále dělena do třech kapitol věnujících se dramatické výchově obecně, jako samostatnému předmětu a jejím formám. V části věnované strukturovanému dramatu se nachází pět kapitol, jež nejprve vymezují strukturované drama obecně a poté jeho místu ve výuce, struktuře, technikám a plánování. v části, jež se zabývá dyslexií, se nachází taktéž pět kapitol. První se opět věnuje dyslexii obecně. Další se věnují jejím projevům, diagnostice a reedukaci, specifickým poruchám učení a vztahům dyslektika s rodinou, školou a spolužáky. Praktická část je tvořena lekcí strukturované dramatu a reflexemi a postřehy získaných během realizací dramatu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis consists of practical and theoretical part. It is focused on an issue of dyslexia and its understanding through structured drama. The theoretical part contains three sections. The first section deals with drama education, the second section covers structured drama and the third section is focused on dyslexia itself. The part concerning drama education is subdivided into three chapters demonstrating drama education in general, the subject itself and its forms. The part focused on structured drama is divided into five chapters that define structured drama in general and its subsequent implementation in education together with its structures, techniques and planning. The part dealing with dyslexia includes five chapters as well. The first chapter explains the term dyslexia. The next chapters demonstrate its symptoms, diagnosis and re- education, specific learning disabilities and relationships between dyslectic pupils and their family, school and classmates. The practical part contains a lesson of structured drama with reflections and perceptions collected during drama implementation. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Dyslexie | cs_CZ |
dc.subject | dětská literatura | cs_CZ |
dc.subject | strukturované drama | cs_CZ |
dc.subject | 1.stupeň | cs_CZ |
dc.subject | pochopení | cs_CZ |
dc.subject | Dyslexy | en_US |
dc.subject | children's literature | en_US |
dc.subject | drama | en_US |
dc.subject | 1st grade | en_US |
dc.subject | understanding | en_US |
dc.title | Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-24 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 160167 | |
dc.title.translated | Understanding of Problem of Dyslexy Through Drama | en_US |
dc.contributor.referee | Holemá, Irena | |
dc.identifier.aleph | 002140392 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se skládá z teoretické a praktické části a zabývá se tématem Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu. Teoretická část se skládá ze tří částí. První část se věnuje dramatické výchově, druhá strukturovanému dramatu a třetí dyslexii. Část týkající se dramatické výchovy je dále dělena do třech kapitol věnujících se dramatické výchově obecně, jako samostatnému předmětu a jejím formám. V části věnované strukturovanému dramatu se nachází pět kapitol, jež nejprve vymezují strukturované drama obecně a poté jeho místu ve výuce, struktuře, technikám a plánování. v části, jež se zabývá dyslexií, se nachází taktéž pět kapitol. První se opět věnuje dyslexii obecně. Další se věnují jejím projevům, diagnostice a reedukaci, specifickým poruchám učení a vztahům dyslektika s rodinou, školou a spolužáky. Praktická část je tvořena lekcí strukturované dramatu a reflexemi a postřehy získaných během realizací dramatu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis consists of practical and theoretical part. It is focused on an issue of dyslexia and its understanding through structured drama. The theoretical part contains three sections. The first section deals with drama education, the second section covers structured drama and the third section is focused on dyslexia itself. The part concerning drama education is subdivided into three chapters demonstrating drama education in general, the subject itself and its forms. The part focused on structured drama is divided into five chapters that define structured drama in general and its subsequent implementation in education together with its structures, techniques and planning. The part dealing with dyslexia includes five chapters as well. The first chapter explains the term dyslexia. The next chapters demonstrate its symptoms, diagnosis and re- education, specific learning disabilities and relationships between dyslectic pupils and their family, school and classmates. The practical part contains a lesson of structured drama with reflections and perceptions collected during drama implementation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021403920106986 | |