Zobrazit minimální záznam

Understanding of Problem of Dyslexy Through Drama
dc.contributor.advisorSvobodová, Radmila
dc.creatorStocková, Jana
dc.date.accessioned2017-06-22T08:29:46Z
dc.date.available2017-06-22T08:29:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84742
dc.description.abstractTato práce se skládá z teoretické a praktické části a zabývá se tématem Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu. Teoretická část se skládá ze tří částí. První část se věnuje dramatické výchově, druhá strukturovanému dramatu a třetí dyslexii. Část týkající se dramatické výchovy je dále dělena do třech kapitol věnujících se dramatické výchově obecně, jako samostatnému předmětu a jejím formám. V části věnované strukturovanému dramatu se nachází pět kapitol, jež nejprve vymezují strukturované drama obecně a poté jeho místu ve výuce, struktuře, technikám a plánování. v části, jež se zabývá dyslexií, se nachází taktéž pět kapitol. První se opět věnuje dyslexii obecně. Další se věnují jejím projevům, diagnostice a reedukaci, specifickým poruchám učení a vztahům dyslektika s rodinou, školou a spolužáky. Praktická část je tvořena lekcí strukturované dramatu a reflexemi a postřehy získaných během realizací dramatu.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis consists of practical and theoretical part. It is focused on an issue of dyslexia and its understanding through structured drama. The theoretical part contains three sections. The first section deals with drama education, the second section covers structured drama and the third section is focused on dyslexia itself. The part concerning drama education is subdivided into three chapters demonstrating drama education in general, the subject itself and its forms. The part focused on structured drama is divided into five chapters that define structured drama in general and its subsequent implementation in education together with its structures, techniques and planning. The part dealing with dyslexia includes five chapters as well. The first chapter explains the term dyslexia. The next chapters demonstrate its symptoms, diagnosis and re- education, specific learning disabilities and relationships between dyslectic pupils and their family, school and classmates. The practical part contains a lesson of structured drama with reflections and perceptions collected during drama implementation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDyslexiecs_CZ
dc.subjectdětská literaturacs_CZ
dc.subjectstrukturované dramacs_CZ
dc.subject1.stupeňcs_CZ
dc.subjectpochopenícs_CZ
dc.subjectDyslexyen_US
dc.subjectchildren's literatureen_US
dc.subjectdramaen_US
dc.subject1st gradeen_US
dc.subjectunderstandingen_US
dc.titlePorozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-24
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId160167
dc.title.translatedUnderstanding of Problem of Dyslexy Through Dramaen_US
dc.contributor.refereeHolemá, Irena
dc.identifier.aleph002140392
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se skládá z teoretické a praktické části a zabývá se tématem Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu. Teoretická část se skládá ze tří částí. První část se věnuje dramatické výchově, druhá strukturovanému dramatu a třetí dyslexii. Část týkající se dramatické výchovy je dále dělena do třech kapitol věnujících se dramatické výchově obecně, jako samostatnému předmětu a jejím formám. V části věnované strukturovanému dramatu se nachází pět kapitol, jež nejprve vymezují strukturované drama obecně a poté jeho místu ve výuce, struktuře, technikám a plánování. v části, jež se zabývá dyslexií, se nachází taktéž pět kapitol. První se opět věnuje dyslexii obecně. Další se věnují jejím projevům, diagnostice a reedukaci, specifickým poruchám učení a vztahům dyslektika s rodinou, školou a spolužáky. Praktická část je tvořena lekcí strukturované dramatu a reflexemi a postřehy získaných během realizací dramatu.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis consists of practical and theoretical part. It is focused on an issue of dyslexia and its understanding through structured drama. The theoretical part contains three sections. The first section deals with drama education, the second section covers structured drama and the third section is focused on dyslexia itself. The part concerning drama education is subdivided into three chapters demonstrating drama education in general, the subject itself and its forms. The part focused on structured drama is divided into five chapters that define structured drama in general and its subsequent implementation in education together with its structures, techniques and planning. The part dealing with dyslexia includes five chapters as well. The first chapter explains the term dyslexia. The next chapters demonstrate its symptoms, diagnosis and re- education, specific learning disabilities and relationships between dyslectic pupils and their family, school and classmates. The practical part contains a lesson of structured drama with reflections and perceptions collected during drama implementation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021403920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV