Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu
Understanding of Problem of Dyslexy Through Drama
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84742Identifikátory
SIS: 160167
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holemá, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
24. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Dyslexie, dětská literatura, strukturované drama, 1.stupeň, pochopeníKlíčová slova (anglicky)
Dyslexy, children's literature, drama, 1st grade, understandingTato práce se skládá z teoretické a praktické části a zabývá se tématem Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu. Teoretická část se skládá ze tří částí. První část se věnuje dramatické výchově, druhá strukturovanému dramatu a třetí dyslexii. Část týkající se dramatické výchovy je dále dělena do třech kapitol věnujících se dramatické výchově obecně, jako samostatnému předmětu a jejím formám. V části věnované strukturovanému dramatu se nachází pět kapitol, jež nejprve vymezují strukturované drama obecně a poté jeho místu ve výuce, struktuře, technikám a plánování. v části, jež se zabývá dyslexií, se nachází taktéž pět kapitol. První se opět věnuje dyslexii obecně. Další se věnují jejím projevům, diagnostice a reedukaci, specifickým poruchám učení a vztahům dyslektika s rodinou, školou a spolužáky. Praktická část je tvořena lekcí strukturované dramatu a reflexemi a postřehy získaných během realizací dramatu.
The diploma thesis consists of practical and theoretical part. It is focused on an issue of dyslexia and its understanding through structured drama. The theoretical part contains three sections. The first section deals with drama education, the second section covers structured drama and the third section is focused on dyslexia itself. The part concerning drama education is subdivided into three chapters demonstrating drama education in general, the subject itself and its forms. The part focused on structured drama is divided into five chapters that define structured drama in general and its subsequent implementation in education together with its structures, techniques and planning. The part dealing with dyslexia includes five chapters as well. The first chapter explains the term dyslexia. The next chapters demonstrate its symptoms, diagnosis and re- education, specific learning disabilities and relationships between dyslectic pupils and their family, school and classmates. The practical part contains a lesson of structured drama with reflections and perceptions collected during drama implementation.