Motivace ke čtenářství u českých dětí se sluchovým postižením
Czech deaf children and motivation to reading
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84548Identifikátory
SIS: 165845
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Macurová, Alena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Čeština v komunikaci neslyšících
Katedra / ústav / klinika
Ústav jazyků a komunikace neslyšících
Datum obhajoby
5. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
čtení, čtenářství, motivace ke čtenářství, děti se sluchovým postižením, čtenářská gramotnost, předčtenářská gramotnostKlíčová slova (anglicky)
reading, motivation to reading, deaf children, reading literacy, pre-reading literacyBakalářská práce: Motivace ke čtenářství u českých dětí se sluchovým postižením Klára Bohuslávková Abstrakt: Práce se zabývá čtenářstvím u českých dětí se sluchovým postižením a motivací k němu. V teoretické části shrnuje poznatky o motivaci ke čtenářství obecně, poté popisuje potřebu motivovat ke čtenářství děti se sluchovým postižením. V práci jsou rozebrány hlavní motivační faktory na cestě ke čtenářství - práce rodičů, pedagogů a spolupráce vrstevníků. Dále jsou v teoretické části popsány existující projekty, které se v České republice zaměřují na podporu dětského čtenářství a také projekty změřené konkrétně na čtenářství dětí se sluchovým postižením. V praktické části je popsán vlastní projekt, který byl realizován v prostorách s Městské knihovny v Praze, a který byl zacílen právě na děti se sluchovým postižením. Dále jsou v této části analyzovány rozhovory, které byly s dětmi vedeny v průběhu a po skončení projektu, a rozhovory s jejich pedagogy - vychovateli a učitelkou. V závěru práce jsou usouvztažněny teoretické poznatky z odborné literatury s poznatky získanými v průběhu projektu.
Bachelor thesis: Czech Deaf children and motivation to reading Klára Bohuslávková Abstract: The purpose of this thesis is to study czech hearing impaired children's reading and their motivation to reading. In theoretic part it sums up knowledge about motivation to reading in general, after that it describes need to motivation to reading at children with hearing impairment. The thesis analyzes main motivation factor for reading - the task of parents, pedagogues and cooperation of peers. Then in theoretic part it describes existing projects, which focus on supporting children's reading in Czech republic, and also projects focused on reading of children with hearing impairment. In practical part a project, which was realized in the area of Municipal Library of Prague and which targeted children with hearing impairment, is described. Following that, an interview, which was held with children during and after the project and with their pedagogues - tutors and teacher, is analyzed. At the close the theoretical knowledge from professional literature and knowledge gained during the project are related to each other.