dc.contributor.advisor | Pšenička, Martin | |
dc.creator | Dlouhý, Petr | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T12:50:59Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T12:50:59Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84525 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce si vzala za téma analýzu jedné z nejikoničtějších inscenací současného polského divadla, (A)pollonie od režiséra Krzystofa Warlikowského. Práce je zaměřená na rozboru textových pramenů, z nichž vychází scénář inscenace a na inscenaci samotnou se zaměřením na ústřední téma myšlenky na holocaust. Analýza rovněž zahrnuje rozhovor s polskou antropoložkou Małgorzatou Chodynou zaměřený na kontext pozice (A)pollonie v polském divadle, společnosti a myšlení. Cílem práce je podat rozsáhlejší výpověď o tak často diskutované inscenaci, která však v českých kritických ohlasech téměř zcela zanikla. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This Bachelor thesis focuses on the analysis of one of the most iconic performances in contemporary polish theatre, on (A)pollonia directed by Krzystof Warlikowski. The thesis turns attention to analysing the text origins which lead to the script of the performance and to the performance itself with its main topic, the thought of holocaust. The analysis also includes the interview with the polish theatre anthropologist Małgorzata Chodyna that focuses on the context and position of (A)pollonia in polish theatre, society and thinking. Its aim is to pass an extended statement about very often discussed performance that have been almost unnoticed in czech critical reflections. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Divadlo | Polské divadlo | Analýza inscenace | Krzysztof Warlikowski | (A)pollonia | Holocaust | cs_CZ |
dc.subject | Theatre | Polish Theatre | Performance Analysis | Krzystof Warlikowski | (A)pollonia | Holocaust | en_US |
dc.title | (A)pollonia | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-06-20 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 178515 | |
dc.title.translated | (A)pollonia | en_US |
dc.contributor.referee | Sarkissian, Alena | |
dc.identifier.aleph | 002096544 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce si vzala za téma analýzu jedné z nejikoničtějších inscenací současného polského divadla, (A)pollonie od režiséra Krzystofa Warlikowského. Práce je zaměřená na rozboru textových pramenů, z nichž vychází scénář inscenace a na inscenaci samotnou se zaměřením na ústřední téma myšlenky na holocaust. Analýza rovněž zahrnuje rozhovor s polskou antropoložkou Małgorzatou Chodynou zaměřený na kontext pozice (A)pollonie v polském divadle, společnosti a myšlení. Cílem práce je podat rozsáhlejší výpověď o tak často diskutované inscenaci, která však v českých kritických ohlasech téměř zcela zanikla. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This Bachelor thesis focuses on the analysis of one of the most iconic performances in contemporary polish theatre, on (A)pollonia directed by Krzystof Warlikowski. The thesis turns attention to analysing the text origins which lead to the script of the performance and to the performance itself with its main topic, the thought of holocaust. The analysis also includes the interview with the polish theatre anthropologist Małgorzata Chodyna that focuses on the context and position of (A)pollonia in polish theatre, society and thinking. Its aim is to pass an extended statement about very often discussed performance that have been almost unnoticed in czech critical reflections. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020965440106986 | |