Polohové úlohy v kótovaném promítání
Position examples in an orthogonal projection onto the xy-plane
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84503Identifikátory
SIS: 157586
Kolekce
- Kvalifikační práce [10690]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hromadová, Jana
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Matematika se zaměřením na vzdělávání - Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
16. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Název práce: Polohové úlohy v kótovaném promítání Autor: Martina Magová Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Tato práce popisuje postup určení vzájemné polohy dvou přímek, přímky a roviny či dvou rovin v kótovaném promítání. Její součástí jsou řešené i neřešené příklady, z nichž jsou k mnohým v příloze k dispozici krokované konstrukce upravené pro promítání dataprojektorem. K některým příkladům jsou také přiloženy modely k vystřižení a sestavení, které čtenáři pomohou s názornou vizualizací prostorové situace. Práce je určena pro žáky středních škol jako materiál k samostudiu a současně jako pomůcka pro učitele, kteří zde mohou čerpat zadání úloh do výuky a promítnout krokované řešení. Klíčová slova: pravoúhlé promítání, konstrukční úlohy, polohové úlohy
Author: Martina Magová Department: Department of Mathematics Education Supervisor: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D., Department of Mathematics Education Abstract: This paper describes how to determine the relative position of two lines, a line and a plane or two planes in an orthogonal projection onto the xy-plane. It includes a variety of examples and exercises. For many of those, step-by-step constructions are available in the addendum, which have been adapted for projection using a dataprojector. The addendum also includes models for some examples, which are intended to be cut and assembled, that can help the reader vividly visualize the spatial situation. The paper is designed for secondary school students as a material for self study and as a tool for teachers, who can use the included examples and project the step-by-step constructions in class. Keywords: orthogonal projection, construction examples, position examples