Terra-Settler vesmírná real-time strategie
Terra-Settler Space Real-Time Strategy
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84493Identifiers
Study Information System: 177193
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Ježek, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming and Software Systems
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
16. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
real-time strategie, umělá inteligence, Unity, C#, Multiplatformní, SimulaceKeywords (English)
real-time strategy, artificial intelligence, Unity, C#, Multi-platform, SimulationTerra-Settler je real-time 3D vesmírná strategická hra pro jednoho hráče, kde je kladen důraz na ekonomickou simulaci, nutnou k dosažení cílů hry. Cílem hry jsou různé scénáře (např. obsazení zvolené lokace), hráč těchto cílů dosahuje pomocí postupného rozšiřování ze startovní lokace. Hra obsahuje API pro jednodušší psaní umělé inteligence a ukázkovou implementaci. Hra je multiplatformní včetně některých mobilních platforem. 1
Terra-Settler is a real-time 3D single player space strategy game. Main focus is on economic simulation, whitch is necessary for achieving game goals. Different scenarios (e.g. conquering planet) are used in game. It is necessary to expand and colonize surrounding planets to achieve victory. API for arti- ficial intelligence is included in the game with sample implementation. This game is multi-platform with support of some mobile platforms. 1