Agrese žáka zaměřená proti učiteli a její řešení na vybraných školách
Aggression of Pupils Against Teacher and its Solution in Chosen Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84379Identifikátory
SIS: 136641
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švandová, Martina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Agresivita, Učitel, Žák, Adolescence, Kriminalita, Nová médiaKlíčová slova (anglicky)
Aggression, Teacher, Pupil, Adolescence, Criminality, New MediaDiplomová práce se zabývá agresivitou žáka cílenou proti učiteli, se zaměřením na prostředí středního školství. V první teoretické kapitole se pokouším vysvětlit, co je to agresivita, popsat jí příbuzné pojmy a přiblížit a z jakého hlediska toto téma pojímá literatura. Druhá část je věnována přímo agresivitě školní mládeže, tomu, jaká jsou její specifika a předpoklady. Praktická část práce začíná třetí kapitolou, ve které analyzuji zdroje, ze kterých se společnost dovídá o agresivitě mladých lidí, jsou to média a policejní statistiky. Konečně čtvrtá kapitola práce se věnuje popisu vlastního výzkumu, sondě mezi učiteli středních škol. Cílem tohoto projektu bylo zjistit, jak pedagogové vnímají agresivitu současné mládeže a výsledky porovnat s daty z podobného výzkumu z roku 2008. Klíčová slova: Agresivita, Učitel, Žák, Adolescence, Kriminalita, Nová média,
The present thesis addresses the aggression of the pupil against the teacher, with the focus on the secondary school environment. In the first chapter focused on theory I aim to describe aggression, its related terms and the viewpoint of related literature. The second part studies the aggression in schoolchildren, its particularities and preconditions. The empirical part of the thesis starts in the third chapter: I analyse the sources of the society's information about youth aggression, i.e. media and police statistics. Finally, the fourth chapter describes my own research, a survey among secondary school teachers. This project aims to find out how teachers perceive the aggression of contemporary youth, and to compare the results with the findings of a similar research done in 2008. Key words: Aggression, Teacher, Pupil, Adolescence, Criminality, New Media