Moderní nástroje k využití potenciálu cestovního ruchu v krajích Česka
Modern instruments in the tourism potential utilization in the administrative regions of Czechia
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84316Identifikátory
SIS: 147226
Katalog UK: 990021063420106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [21483]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vogelová, Markéta
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Regionální a politická geografie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
19. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Česko, cestovní ruch, marketing destinace, informační technologie, geografické názvoslovíKlíčová slova (anglicky)
Czechia, tourism, destination marketing, information technology, geographic namesDiplomová práce se zabývá problematikou řízení cestovního ruchu a marketingu destinace se zaměřením na nejmodernější trendy a jejich využití destinačními společnostmi v krajích Česka. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část popisuje na základě odborné literatury obecné předpoklady pro úspěšný rozvoj cestovního ruchu a představuje možné využití konkrétních nástrojů v marketingu destinace, které mají vliv na image destinace a konkurenceschopnost. Empirická část je věnována kritickému zhodnocení geografického vymezení turistických regionů v Česku a geografického názvosloví v angličtině. Jsou analyzovány turistické webové portály v krajích Česka ve srovnání s vybranými regiony v zahraničí. Pozornost je věnována také využití sociálních médií v marketingu destinace. V neposlední řadě jsou popsány možné návrhy na zlepšení stávající situace digitálního marketingu destinace v krajích Česka. Klíčová slova: Česko, cestovní ruch, marketing destinace, informační technologie, geografické názvosloví
This diploma thesis deals with the management of tourism development and destination marketing with a focus on the latest trends in the tourism market and their adoption by the destination management organizations (DMOs) in the regions of Czechia. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part general preconditions for successful development of incoming tourism are described and the possible use of specific electronic tools for destination marketing at the international level is outlined. The empirical part is dedicated to the critical evaluation of geographic definition of tourist regions in Czechia and geographic nomenclature in English. Tourist web portals in the Czech regions were analyzed in comparison with portals of selected regions abroad. Attention is also paid to the use of social media in destination marketing. Finally, it outlines suggestions for improving the current situation of digital destination marketing in Czech regions. Key words: Czechia, tourism, destination marketing, information technology, geographic names
