Marketingový koncept Českého poháru ve vodním slalomu
Marketing conception of Czech cup in white water slalom
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/843Identifiers
Study Information System: 56821
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Bureš, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
30. 4. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název Marketingový koncept českého poháru ve vodním slalomu Anglický název Marketing conception of Czech cup in white water slalom Cíle práce Analyzovat současný stav českého poháru pomocí SWOT a STEP analýzy a použit tyto výsledky spolu s dalšími poznatky k vytvoření efektivní a propracované marketingové strategie. Díky získaným informacím bude navrženo několik sponzorských balíčků na základě rozdílných typů partnerství, jež by mohly být využity pro závod českého poháru v následující sezóně (tj. 2009). Metoda V celé práci je použito popisné analýzy, která interpretuje fakta získaná prostřednictvím STEP analýzy, SWOT analýzy a interview. Výsledky Ucelená analýza českého poháru ve vodním slalomu, návrh vhodných partnerů vedoucí ke zlepšení současného stavu a návrh spolupráce včetně časového plánu mediální kampaně. Klíčová slova český pohár ve vodním slalomu, marketingová koncepce, SWOT analýza, sponzoring, komunikace 2
Title Marketing conception of Czech cup in white water slalom Dissertation purposes Analysis of present situation of Czech cup by the help of SWOT and STEP analysis, use this results together with another observation to create effective and elaborate marketing strategy. Thanks to the information that were get I propose also some sponsor packages divided according to different types of partnership that could be used for the Czech cup in the next sesion (i.e. 2009). Method Presentive analysis is used in all of this dissertation which interprets data obtained by STEP analysis, SWOT analysis and interview. Results Comprehensive analysis of Czech cup in white water slalom, suggestion of suitable partners leading to improving present situation and suggestion of cooperation including the marketing's campaign schedule. Keywords Czech cup in water slalom, marketing conception, SWOT analysis, sponsorship, communication 3