dc.contributor.advisor | Černý, Vladimír | |
dc.creator | Liprtová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2020-08-25T08:05:54Z | |
dc.date.available | 2020-08-25T08:05:54Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84280 | |
dc.description.abstract | Diploma thesis deals with the manipulation of the photography, especially journalism. To bring the reader into context work starts with the first creation and the history of photography, early examples of manipulation of analog photography and its techniques. The main part focuses on the specifics and characteristics of the digital era in relation to the photographs, handling technology in digital photography and the possibilities of detection. Thesis reflects manipulation of photographs on social networks and the prestigious photographic competitions and the question of objectivity. Considering how it is in the background handling adjustments with confidence in the photo and that picture can be adjusted to detect and effectively to defend against them. Due to the nature of the digital society and a number of factors that the creation and publishing of photographs accompanying the photo we have to think critically and understand its truth value as intersubjective. | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou manipulace ve fotografii, a to zejména žurnalistické. Aby uvedla čtenáře do kontextu, věnuje se nejprve vzniku a historií fotografie, raným příkladům manipulace v analogové fotografii a jejím technikám. Hlavní část se zaměřuje na specifika a charakteristiku digitální éry v souvislosti s fotografií, manipulační techniky v digitální fotografii i jejich možnosti odhalování. Zajímá ji také manipulování s fotografiemi na sociálních sítích a v prestižních fotografických soutěžích a otázka objektivity. Zvažuje, jak je to na pozadí manipulačních úprav s důvěrou ve fotografii a zda je možné upravené fotografie odhalit a účinně se proti nim bránit. Předpokládá, že pravdivost jako objektivní kvalita, už není ve své podstatě možná. Díky povaze digitální společnosti a množství všech faktorů, které vznik a publikování fotografie doprovází, musíme o fotografii uvažovat kriticky a chápat její pravdivostní hodnotu jako intersubjektivní. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | Manipulation | en_US |
dc.subject | digital photo manipulation techniques | en_US |
dc.subject | objectivity | en_US |
dc.subject | assembly | en_US |
dc.subject | retouching | en_US |
dc.subject | manipulation detection | en_US |
dc.subject | Manipulace | cs_CZ |
dc.subject | digitální fotografie | cs_CZ |
dc.subject | manipulační techniky | cs_CZ |
dc.subject | objektivita | cs_CZ |
dc.subject | montáž | cs_CZ |
dc.subject | retuš | cs_CZ |
dc.subject | odhalování manipulace | cs_CZ |
dc.title | Manipulace fotografie: Techniky manipulace a jejich rozklíčování | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-01-29 | |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 145551 | |
dc.title.translated | Manipulation in photography: Techniques of manipulation and their identification | en_US |
dc.contributor.referee | Fišerová, Michaela | |
dc.identifier.aleph | 002068359 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá problematikou manipulace ve fotografii, a to zejména žurnalistické. Aby uvedla čtenáře do kontextu, věnuje se nejprve vzniku a historií fotografie, raným příkladům manipulace v analogové fotografii a jejím technikám. Hlavní část se zaměřuje na specifika a charakteristiku digitální éry v souvislosti s fotografií, manipulační techniky v digitální fotografii i jejich možnosti odhalování. Zajímá ji také manipulování s fotografiemi na sociálních sítích a v prestižních fotografických soutěžích a otázka objektivity. Zvažuje, jak je to na pozadí manipulačních úprav s důvěrou ve fotografii a zda je možné upravené fotografie odhalit a účinně se proti nim bránit. Předpokládá, že pravdivost jako objektivní kvalita, už není ve své podstatě možná. Díky povaze digitální společnosti a množství všech faktorů, které vznik a publikování fotografie doprovází, musíme o fotografii uvažovat kriticky a chápat její pravdivostní hodnotu jako intersubjektivní. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma thesis deals with the manipulation of the photography, especially journalism. To bring the reader into context work starts with the first creation and the history of photography, early examples of manipulation of analog photography and its techniques. The main part focuses on the specifics and characteristics of the digital era in relation to the photographs, handling technology in digital photography and the possibilities of detection. Thesis reflects manipulation of photographs on social networks and the prestigious photographic competitions and the question of objectivity. Considering how it is in the background handling adjustments with confidence in the photo and that picture can be adjusted to detect and effectively to defend against them. Due to the nature of the digital society and a number of factors that the creation and publishing of photographs accompanying the photo we have to think critically and understand its truth value as intersubjective. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020683590106986 | |