Zobrazit minimální záznam

Manipulation in photography: Techniques of manipulation and their identification
dc.contributor.advisorČerný, Vladimír
dc.creatorLiprtová, Anna
dc.date.accessioned2020-08-25T08:05:54Z
dc.date.available2020-08-25T08:05:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84280
dc.description.abstractDiploma thesis deals with the manipulation of the photography, especially journalism. To bring the reader into context work starts with the first creation and the history of photography, early examples of manipulation of analog photography and its techniques. The main part focuses on the specifics and characteristics of the digital era in relation to the photographs, handling technology in digital photography and the possibilities of detection. Thesis reflects manipulation of photographs on social networks and the prestigious photographic competitions and the question of objectivity. Considering how it is in the background handling adjustments with confidence in the photo and that picture can be adjusted to detect and effectively to defend against them. Due to the nature of the digital society and a number of factors that the creation and publishing of photographs accompanying the photo we have to think critically and understand its truth value as intersubjective.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou manipulace ve fotografii, a to zejména žurnalistické. Aby uvedla čtenáře do kontextu, věnuje se nejprve vzniku a historií fotografie, raným příkladům manipulace v analogové fotografii a jejím technikám. Hlavní část se zaměřuje na specifika a charakteristiku digitální éry v souvislosti s fotografií, manipulační techniky v digitální fotografii i jejich možnosti odhalování. Zajímá ji také manipulování s fotografiemi na sociálních sítích a v prestižních fotografických soutěžích a otázka objektivity. Zvažuje, jak je to na pozadí manipulačních úprav s důvěrou ve fotografii a zda je možné upravené fotografie odhalit a účinně se proti nim bránit. Předpokládá, že pravdivost jako objektivní kvalita, už není ve své podstatě možná. Díky povaze digitální společnosti a množství všech faktorů, které vznik a publikování fotografie doprovází, musíme o fotografii uvažovat kriticky a chápat její pravdivostní hodnotu jako intersubjektivní.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectManipulationen_US
dc.subjectdigital photo manipulation techniquesen_US
dc.subjectobjectivityen_US
dc.subjectassemblyen_US
dc.subjectretouchingen_US
dc.subjectmanipulation detectionen_US
dc.subjectManipulacecs_CZ
dc.subjectdigitální fotografiecs_CZ
dc.subjectmanipulační technikycs_CZ
dc.subjectobjektivitacs_CZ
dc.subjectmontážcs_CZ
dc.subjectretušcs_CZ
dc.subjectodhalování manipulacecs_CZ
dc.titleManipulace fotografie: Techniky manipulace a jejich rozklíčovánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-29
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId145551
dc.title.translatedManipulation in photography: Techniques of manipulation and their identificationen_US
dc.contributor.refereeFišerová, Michaela
dc.identifier.aleph002068359
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou manipulace ve fotografii, a to zejména žurnalistické. Aby uvedla čtenáře do kontextu, věnuje se nejprve vzniku a historií fotografie, raným příkladům manipulace v analogové fotografii a jejím technikám. Hlavní část se zaměřuje na specifika a charakteristiku digitální éry v souvislosti s fotografií, manipulační techniky v digitální fotografii i jejich možnosti odhalování. Zajímá ji také manipulování s fotografiemi na sociálních sítích a v prestižních fotografických soutěžích a otázka objektivity. Zvažuje, jak je to na pozadí manipulačních úprav s důvěrou ve fotografii a zda je možné upravené fotografie odhalit a účinně se proti nim bránit. Předpokládá, že pravdivost jako objektivní kvalita, už není ve své podstatě možná. Díky povaze digitální společnosti a množství všech faktorů, které vznik a publikování fotografie doprovází, musíme o fotografii uvažovat kriticky a chápat její pravdivostní hodnotu jako intersubjektivní.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis deals with the manipulation of the photography, especially journalism. To bring the reader into context work starts with the first creation and the history of photography, early examples of manipulation of analog photography and its techniques. The main part focuses on the specifics and characteristics of the digital era in relation to the photographs, handling technology in digital photography and the possibilities of detection. Thesis reflects manipulation of photographs on social networks and the prestigious photographic competitions and the question of objectivity. Considering how it is in the background handling adjustments with confidence in the photo and that picture can be adjusted to detect and effectively to defend against them. Due to the nature of the digital society and a number of factors that the creation and publishing of photographs accompanying the photo we have to think critically and understand its truth value as intersubjective.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020683590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV