Osobnostní a sociální výchova a její vliv na klima třídy
Personality and Social Education and its influence on the classe climate
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84229Identifikátory
SIS: 146461
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horáčková, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
3. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
primární škola, klima třídy, diagnostika, osobnostní a sociální výchova, metoda, akční učitelský výzkumKlíčová slova (anglicky)
Primary school, class climate, diagnostics, Personal and Social Education, method, teacher action researchTématem mé diplomové práce je Osobnostní výchova a její vliv na klima třídy na prvním stupni základní školy. V teoretické části nejprve charakterizuji klima třídy, jeho aktéry, typy, přístupy a metody jeho zkoumání. Dále se zabývám tím, jak třídní klima optimalizovat. V druhé části popisuji Osobnostní a sociální výchovu. Analyzuji přínosy tohoto průřezového tématu, rozděluji jeho obsah na tematické okruhy a na závěr rozebírám didaktické principy a schéma práce s aktivitou OSV. V praktické části provádím prvotní diagnostiku klimatu v mé třídě. Na ni navazuje dlouhodobá intervence realizovaná aktivitami OSV, která je zakončena závěrečnou diagnostikou. Srovnání obou diagnostik, kde se ukázal velmi pozitivní posun, dokládá vliv Osobnostní a sociální výchovy na třídní klima. Klíčová slova Primární škola, klima třídy, diagnostika, osobnostní a sociální výchova, metoda, akční učitelský výzkum
The topic of my Diplome Thesis is Personal Education and its influence on the class climate at Primary School. In the theoretical part i describe the class climate, its participants, types, approaches and methods of its research. Thereafter, I explore how to optimize class climate. In the second part I describe the Personal and Social Edusation. I analyse the benefits of this croos- curricular topic, I split its contents on the topics and in conclusion, I analyse methodology principles and scheme of work with the aktivity of the Personal and Social Education. In the practical part I do the initial diagnosis of the climate in my class. It builds long- term interventions implemented activities of the Personal and Social Education, which is topped off with the final diagnosis. The comparison of both of the diagnostics, where it is showed a very positive shift, it illustrates the influence of Personal and Social Education in the class climate. Key words Primary school, class climate, diagnostics, Personal and Social Education, method, teacher action research