dc.contributor.advisor | Šebesta, Karel | |
dc.creator | Dušková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T11:24:15Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T11:24:15Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84125 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá volbou jazykového kódu v jazykové třídě, konkrétně ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Práce je exkurzem do současné výuky češtiny jako cizího jazyka a její hlavní cíl je zmapovat roli jazykového kódu ve výuce ČCJ a zjistit motivy volby jednotlivých jazykových kódů ze strany učitele - celá práce se tedy primárně zaobírá učitelovou volbou jazykového kódu v jazykové třídě a faktory, které tuto volbu pravděpodobně ovlivňují. Tyto cíle realizujeme pomocí několika případových studií, kde detailně zkoumáme volbu jazykového kódu v několika kurzech češtiny pro cizince za použití zúčastněného pozorování, polostrukturovaného rozhovoru a zohledňujeme výsledky předchozích obdobných výzkumů. V závěru výsledky jednotlivých studií porovnáváme a hledáme stěžejní tendence a faktory, které by při volbě jazykového kódu mohly hrát významnou roli. Klíčová slova: čeština jako cizí jazyk, komunikace v jazykové třídě, případová studie, verbální projev učitele, volba jazykového kódu, zprostředkovací jazyk | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the code choice in the language classroom, particularly with teaching Czech as a foreign language. This thesis is an excursion into contemporary teaching Czech as a foreign language and its main aim is to explore the role of the code choice in CFL teaching and find out the motives of this choice on the part of the teacher - whole thesis is therefore primarily concerned with teacher's code choice in the language classroom and with factors that influence the choice. This aim is realized with the use of several case studies that examine in detail the code choice in several courses of Czech for foreigners using participant observation, semi- structured interview and the results of previous similar studies are taken into account. In conclusion, the results of individual studies are compared and we tried to find out trends and key factors that could play an important role in the code choice in the language classroom. Key words : Czech as foreign language, classroom language communication, case study, teacher talk, code choice, mediating language | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | čeština jako cizí jazyk | cs_CZ |
dc.subject | komunikace v jazykové třídě | cs_CZ |
dc.subject | případová studie | cs_CZ |
dc.subject | verbální projev učitele | cs_CZ |
dc.subject | volba jazykového kódu | cs_CZ |
dc.subject | zprostředkovací jazyk | cs_CZ |
dc.subject | Czech as a foreign language | en_US |
dc.subject | classroom language communication | en_US |
dc.subject | case study | en_US |
dc.subject | teacher talk | en_US |
dc.subject | code choice | en_US |
dc.subject | mediating language | en_US |
dc.title | Zprostředkovací jazyk ve výuce češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-14 | |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 144850 | |
dc.title.translated | The Mediating Language in Teaching Czech as a Second Language | en_US |
dc.contributor.referee | Štindlová, Barbora | |
dc.identifier.aleph | 002031071 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Czech as a Foreign Language | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Czech as a Foreign Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá volbou jazykového kódu v jazykové třídě, konkrétně ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Práce je exkurzem do současné výuky češtiny jako cizího jazyka a její hlavní cíl je zmapovat roli jazykového kódu ve výuce ČCJ a zjistit motivy volby jednotlivých jazykových kódů ze strany učitele - celá práce se tedy primárně zaobírá učitelovou volbou jazykového kódu v jazykové třídě a faktory, které tuto volbu pravděpodobně ovlivňují. Tyto cíle realizujeme pomocí několika případových studií, kde detailně zkoumáme volbu jazykového kódu v několika kurzech češtiny pro cizince za použití zúčastněného pozorování, polostrukturovaného rozhovoru a zohledňujeme výsledky předchozích obdobných výzkumů. V závěru výsledky jednotlivých studií porovnáváme a hledáme stěžejní tendence a faktory, které by při volbě jazykového kódu mohly hrát významnou roli. Klíčová slova: čeština jako cizí jazyk, komunikace v jazykové třídě, případová studie, verbální projev učitele, volba jazykového kódu, zprostředkovací jazyk | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the code choice in the language classroom, particularly with teaching Czech as a foreign language. This thesis is an excursion into contemporary teaching Czech as a foreign language and its main aim is to explore the role of the code choice in CFL teaching and find out the motives of this choice on the part of the teacher - whole thesis is therefore primarily concerned with teacher's code choice in the language classroom and with factors that influence the choice. This aim is realized with the use of several case studies that examine in detail the code choice in several courses of Czech for foreigners using participant observation, semi- structured interview and the results of previous similar studies are taken into account. In conclusion, the results of individual studies are compared and we tried to find out trends and key factors that could play an important role in the code choice in the language classroom. Key words : Czech as foreign language, classroom language communication, case study, teacher talk, code choice, mediating language | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020310710106986 | |