Zobrazit minimální záznam

The Mediating Language in Teaching Czech as a Second Language
dc.contributor.advisorŠebesta, Karel
dc.creatorDušková, Jana
dc.date.accessioned2017-06-02T11:24:15Z
dc.date.available2017-06-02T11:24:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84125
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá volbou jazykového kódu v jazykové třídě, konkrétně ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Práce je exkurzem do současné výuky češtiny jako cizího jazyka a její hlavní cíl je zmapovat roli jazykového kódu ve výuce ČCJ a zjistit motivy volby jednotlivých jazykových kódů ze strany učitele - celá práce se tedy primárně zaobírá učitelovou volbou jazykového kódu v jazykové třídě a faktory, které tuto volbu pravděpodobně ovlivňují. Tyto cíle realizujeme pomocí několika případových studií, kde detailně zkoumáme volbu jazykového kódu v několika kurzech češtiny pro cizince za použití zúčastněného pozorování, polostrukturovaného rozhovoru a zohledňujeme výsledky předchozích obdobných výzkumů. V závěru výsledky jednotlivých studií porovnáváme a hledáme stěžejní tendence a faktory, které by při volbě jazykového kódu mohly hrát významnou roli. Klíčová slova: čeština jako cizí jazyk, komunikace v jazykové třídě, případová studie, verbální projev učitele, volba jazykového kódu, zprostředkovací jazykcs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the code choice in the language classroom, particularly with teaching Czech as a foreign language. This thesis is an excursion into contemporary teaching Czech as a foreign language and its main aim is to explore the role of the code choice in CFL teaching and find out the motives of this choice on the part of the teacher - whole thesis is therefore primarily concerned with teacher's code choice in the language classroom and with factors that influence the choice. This aim is realized with the use of several case studies that examine in detail the code choice in several courses of Czech for foreigners using participant observation, semi- structured interview and the results of previous similar studies are taken into account. In conclusion, the results of individual studies are compared and we tried to find out trends and key factors that could play an important role in the code choice in the language classroom. Key words : Czech as foreign language, classroom language communication, case study, teacher talk, code choice, mediating languageen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectčeština jako cizí jazykcs_CZ
dc.subjectkomunikace v jazykové tříděcs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectverbální projev učitelecs_CZ
dc.subjectvolba jazykového kóducs_CZ
dc.subjectzprostředkovací jazykcs_CZ
dc.subjectCzech as a foreign languageen_US
dc.subjectclassroom language communicationen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectteacher talken_US
dc.subjectcode choiceen_US
dc.subjectmediating languageen_US
dc.titleZprostředkovací jazyk ve výuce češtiny jako cizího jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId144850
dc.title.translatedThe Mediating Language in Teaching Czech as a Second Languageen_US
dc.contributor.refereeŠtindlová, Barbora
dc.identifier.aleph002031071
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá volbou jazykového kódu v jazykové třídě, konkrétně ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Práce je exkurzem do současné výuky češtiny jako cizího jazyka a její hlavní cíl je zmapovat roli jazykového kódu ve výuce ČCJ a zjistit motivy volby jednotlivých jazykových kódů ze strany učitele - celá práce se tedy primárně zaobírá učitelovou volbou jazykového kódu v jazykové třídě a faktory, které tuto volbu pravděpodobně ovlivňují. Tyto cíle realizujeme pomocí několika případových studií, kde detailně zkoumáme volbu jazykového kódu v několika kurzech češtiny pro cizince za použití zúčastněného pozorování, polostrukturovaného rozhovoru a zohledňujeme výsledky předchozích obdobných výzkumů. V závěru výsledky jednotlivých studií porovnáváme a hledáme stěžejní tendence a faktory, které by při volbě jazykového kódu mohly hrát významnou roli. Klíčová slova: čeština jako cizí jazyk, komunikace v jazykové třídě, případová studie, verbální projev učitele, volba jazykového kódu, zprostředkovací jazykcs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the code choice in the language classroom, particularly with teaching Czech as a foreign language. This thesis is an excursion into contemporary teaching Czech as a foreign language and its main aim is to explore the role of the code choice in CFL teaching and find out the motives of this choice on the part of the teacher - whole thesis is therefore primarily concerned with teacher's code choice in the language classroom and with factors that influence the choice. This aim is realized with the use of several case studies that examine in detail the code choice in several courses of Czech for foreigners using participant observation, semi- structured interview and the results of previous similar studies are taken into account. In conclusion, the results of individual studies are compared and we tried to find out trends and key factors that could play an important role in the code choice in the language classroom. Key words : Czech as foreign language, classroom language communication, case study, teacher talk, code choice, mediating languageen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990020310710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV