Využívání tabletů ve výuce na 1. stupni ZŠ
Using tablets in primary education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83933Identifiers
Study Information System: 147423
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Fialová, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
informační a komunikační technologie, digitální a mobilní zařízení, tablet, integrace, hudební výchovaKeywords (English)
information and communication technologies, digital and mobile devices, tablet, integration, Music subjecDiplomová práce s názvem Využívání tabletů na 1. stupni ZŠ je zaměřena na inovativní vzdělávání žáků základní školy. V teoretické části diplomové práce jsou vymezeny pojmy související s digitálními a interaktivními mobilními zařízeními. Představuje tablet jako jednu z mobilních technologií. Zabývá se jejich integrací do vzdělávání a následně uvádí analýzu kladných a záporných vlivů této problematiky. Závěr teoretické části je věnován využití tabletu v předmětu Hudební výchova. Empirická část řeší využívání tabletů ve výuce pro daný předmět a na základě teorie je zde popsána koncepce vyučovacích hodin a jejich realizace. Z výzkumných metod byl použit dotazník a akční výzkum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The thesis titled Using tablets in primary education is focused on innovative education of primary school pupils. The theoretical part of the thesis defines terms related to digital and interactive mobile devices. It represents the tablet as one of the mobile technologies. It deals with their integration into education and consequently provides an analysis of the positive and negative impacts of this issue. The conclusion of the theoretical part is devoted to use of tablets in the subject Music. The empirical part deals with using tablets in the classroom for each subject. Based on the theory, concept of lessons and their implementation is described. Questionnaire and action research were used as the research methods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)